| کد خبر: 64573 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ مقاومت مجلس در برابر افزایش تعرفه واردات خودرو

تین نیوز | عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی اظهار نظرات در خصوص افزایش تعرفه واردات خودرو به کشور به منظور حمایت از خودرو سازان داخلی، گفت: افزایش تعرفه واردات خودرو در دستور کار نمایندگان مجلس قرار ندارد.

علی علی لو در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به سند چشم انداز افق 1404 که در دهه هشتاد شمسی تدوین عرضه شد، افزود: در این سند به صراحت عنوان شده تا خودرو سازان کشور با افزایش تعداد و ارتقاء کیفیت محصولات خود، سالانه تعداد مشخصی از خودروهای ساخت داخل را برای صادرات به کشورهای هدف آماده سازند.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس این قانون با همکاری خودرو سازان و افزایش کیفیت خودروها مقررشد تا در طول 15 سال بتدریج از تعرفه واردات خودرو کاسته شده و رقابت میان خودروهای ایرانی و خارجی بوجود آید. متاسفانه علیرغم همراهی مجلس و دولت با خودرو سازان و با نزدیک شدن به افق تعریف شده، متاسفانه تغییری در رویکرد تولید کنندگان دیده نشده است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد در همراهی با خودروسازان در تلاش هستند تا با افزایش تعرفه واردات خودرو به کشور و در حمایت از آنان، فضای موجود و انحصارگرایی خودرو سازان را حفظ کرده و از پویایی این صنعت تاثیر گذار بر اقتصاد ایران جلوگیری نمایند اما گفته می شود قطعا با این قبیل اقدامات خودروسازی ایران از بن بست موجود خارج نخواهد شد. چاره جای دیگری است.

علی لو با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش تعرفه واردات خودرو در شرایط کنونی با مصلحت کشور همسو نیست، گفت: چنانچه به متن قانون ذکر شده توجه شود خواهیم دید با گذشته چند سال از تصویب آن تخلفاتی نظیر مسکوت نگه داشتن آن اتفاق افتاده که می توان اینطور استنباط کرد که بنا به ضرورت حفظ مصالح کشور بوده است. اما افزایش تعرفه و ممانعت از ورود محصولات خارجی تخلف دیگری است که ضرورتی برای اجرای آن احساس نمی شود.

وی با ابراز گلایه از عملکرد اخیر خودرو سازان و عدم تمکین خواست مردم، بیان داشت: اقدامات یک سویه از سوی این مراکز نشانگر حمایت همه جانبه دولتی است و با ادامه این روند قطعا، این صنعت جایگاهی در میان مردم این سرزمین نداشته و موجبات تمایل به محصولات خارجی در میان مردم فراهم می شود. لذا شرایط فعلی خودرو کشور نیاز به تدبیری فارغ از لجاجت و یکسونگری است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.