| کد خبر: 45186 |

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با تین نیوز:

◄ رشد ۳۶ درصدی بودجه حمل و نقل کم نیست؛ قابل توجه و تحول آفرین است

تین نیوز | معاون برنامه‎ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در حالی از افزایش 18 درصدی اعتبارات سال آینده حوزه حمل و نقل خبر می دهد که برخی این  میزان را 36 درصد دانسته و این میزان را قابل توجه می دانند. اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در سال‎ جاری 107 میلیارد تومان بوده که برای سال 94 به حدود 160 میلیارد تومان افزایش یافته است که از این مبلغ 95 میلیارد تومان اختصاص به حمل و نقل دارد و مابقی آن متعلق به مسکن است.

در این رابطه بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تین نیوز، اظهار داشت: تصویب بودجه 36 درصدی به منظور توسعه حمل و نقل در تمامی بخش ها خود موید توجه دولت و مجلس به این مهم در سطح کشور است که باید از آن در جهت صحیح استفاده شود.

وی با بیان اینکه بودجه سال 94 نسبت به سال های گذشته کمی با کمبود نقدینگی همراه است، گفت: قطعا اختصاص بودجه 36 درصدی به بخش حمل و نقل نه تنها کم نیست بلکه قابل توجه نیز هست که با مدیریت درست می تواند این بخش از صنعت را دچار تحول نماید.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با ابراز تعجب از برخی از اظهارنظرها افزود: در صورت جذب این مقدار بودجه حمل و نقل در همه بخش های شهری و کشوری به تناسب از رکود خارج خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، نعمت زاده در حالی با اطمینان از افزایش بودجه حمل ونقل سخن به میان می آورد که  مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعتبارات بخش حمل و نقل را در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور را این گونه منتشر کرده است: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای فصل حمل و نقل در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ از رشدی ۳۹/۵ درصدی برخوردار است که رشد بالایی به حساب می‌آید.

دو برنامه حمل و نقل جاده‌ای و راه آهن در مجموع ۹۷/۳ درصد اعتبارات فصل حمل و نقل را به خود اختصاص داده‌اند و تنها ۲/۷ درصد آن به ۶ برنامه دیگر این فصل تعلق گرفته است.
 
همچنین اعتبارات برنامه حمل و نقل جاده‌ای در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ از رشد ۴۳ درصدی نسبت به اعتبارات مصوب سال ۱۳۹۳ برخوردار شده که رشد بالایی است.
 
طرح‌های برنامه حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۳۹۴ در مجموع ۲۱۹ طرح است که دو طرح آن جدید و بقیه از طرح‌های در دست اجرا از سال‌های گذشته است.
 
در سال ۱۳۹۴ در مجموع ۲۰ طرح از برنامه‌های حمل و نقل جاده‌ای به بهره برداری خواهند رسید که ۵ طرح آن آزادراه، ۲ طرح آن بزرگراه، ۶ طرح آن از راه اصلی، ۵ طرح آن بهسازی راه‌های اصلی، یک طرح راه‌های کویری و بالاخره یک طرح تکمیل مطالعات تفصیلی طرح‌های حمل و نقل است.
 
این گزارش همچنین حاکی از آن است  که در ارتباط با بهسازی راه‌های اصلی، اعتبار کافی به طرح‌های بهسازی در سال ۱۳۹۴ اختصاص داده نشده تا عملیات اجرایی این طرح‌ها در این سال از شتاب کافی برخوردار باشند، در ارتباط با نگهداری راه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ اعتبار کافی به روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی غیرشریانی اختصاص داده نشده که این امر از کم توجهی به نگهداری راه‌های غیرشریانی در این سال حکایت دارد.
 
البته اعتبار برنامه حمل و نقل راه آهن در سال ۱۳۹۴ نسبت به اعتبارات مصوب سال ۱۳۹۳ از رشد ۳۴ درصدی برخوردار است که با تخصیص ۱۰۰درصدی این اعتبارات می‌توان شاهد شتاب عملیات اجرایی طرح‌های این برنامه در این سال بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • akbari 0 0

    قبلی ها بودجه نبود کلی افتتاح کردند حالا باید دید که بودجه ۳۶ درصد رشد داشته وزارت راه امسال چیکار خواهد کرد؟؟؟!!!