| کد خبر: 34611 |

لاهوتی: سهم حمل و نقل جاده ای باید در صنعت حمل و نقل کاهش یابد

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، در حال حاضر ترکیب سهم جاده ای، ریلی و هوایی در صنعت حمل و نقل کشور با یکدیگر همخوانی ندارد، به سهم 90 درصدی حمل و نقل جاده ای در این ترکیب اشاره و برکاهش هرچه بیشتر این سهم تاکید کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی ضمن تبریک این روز به تمام فعالان صنعت حمل و نقل کشور، سهم اندک خطوط ریلی و هوایی در کشور نسبت به جاده ای را از عمده دلائل بالا بودن تلفات در جاده ها عنوان کرد.
 
وی، حمل و نقل ریلی را یکی از ایمن ترین و مقرون به صرفه ترین بخش های حمل و نقل در تمام دنیا دانست و با اشاره به سند چشم انداز 1404 کشور، گفت: طبق این سند باید سالانه هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور ساخته شود در حالی که این میزان اکنون حداکثر 170 کیلومتر است.
 
لاهوتی اظهار داشت: با وجودی که به لحاظ تخصصی توان ساخت هزار کیلومتر راه آهن در سال در کشور وجود دارد اما به علت محدودیت های مالی و کمبود منابع تاکنون قادر به جبران عقب ماندگی ها در حوزه حمل و نقل ریلی نبوده ایم که باید برای رفع این نارسایی دولت تدابیر لازم را اتخاذ کند.
 
به گفته وی، برای ساخت هر کیلومتر خط آهن در حال حاضر بیش از 3 میلیارد تومان نیاز است.
 
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه متوسط سن ناوگان هوایی کشور را 24 سال ذکر کرد و گفت: این درحالی است که سن ناوگان هوایی کشور باید به زیر 15 سال کاهش یابد که به دلیل تحریم ها این بخش دچار کاستی های زیادی است.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه، در حال حاضر بسیاری از هواپیماهای کشور فرسوده و برخی از خطوط با کمبود هواپیما مواجه است، گفت: صنعت حمل و نقل هوایی کشور نیاز به انجام اقدامات موثر و تسهیل قوانین با هدف امکان سرمایه گذاری و خرید هواپیما دارد.
 
وی با بیان اینکه، طبق قانون متوسط سن ناوگان حمل و نقل مسافری بین شهری باید زیر 10 سال باشد، متوسط فعلی این سن را بالای 15 سال و پنج سال بیش از استاندارد ذکر کرد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه سن بالای کامیون ها و مینی بوس هایی که در جاده های کشور تردد می کنند را نیز بالا و آن را بسیار خطرناک توصیف کرد.
 
لاهوتی با ابراز خرسندی از نگاه وزیر فعلی راه و شهرسازی در حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل کشور، حمایت هرچه بیشتر دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این صنعت را خواستار شد.
 
وی گفت: دولت همچنین با استفاده از فاینانس های داخلی، خارجی و صندوق توسعه ملی می تواند با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب، بسیاری از معضلات فعلی صنعت و حمل کشور را برطرف کند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه، در حال حاضر با استانداردهای روز دنیا در زمینه ایجاد یک سیستم حمل و نقل ترکیبی و یکپارچه فاصله زیادی داریم، اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت و ضرورت توسعه زیرساخت های حمل ونقل، مسوولان باید راهکارهای عملیاتی متناسب با نیاز کشور را طراحی و اجرا کنند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.