| کد خبر: 27413 |

نماینده مجلس در گفتگو با تین نیوز:

◄ مجلس، تا حصول نتیجه، پیگیر قضیه بند " ق " بودجه به ناوگان شهری است

تین نیوز | عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از ایجاد تعهد برای وزارت نفت در قالب بند "ق" برنامه بودجه خبر داد و تاکید کرد: این اقدام قطعا گام بلندی در بهبود رفاه و توسعه ناوگان شهری و کاهش آلودگی محیط زیست خواهد بود.

ناصر سودانی در گفتگو با تین نیوز در پاسخ به اینکه چرا تاکنون بودجه ای از محل درآمد بند "ق" برنامه بودجه به ناوگان شهری تزریق نشده است، گفت: مجلس قطعا تا حصول نتیجه، پیگیر این قضیه خواهد بود.

وی افزود: عملکرد شهرداری ها بویژه شهردار تهران پس از آغاز به کار دولت یازدهم، تفاوت چندانی با سال های گذشته نداشته است.

وی اظهار داشت: بخشی از بودجه شهرداری ها از طریق عوارض شهری و ماده 100 و بخش دیگر آن از سوی دولت تامین می شود و بدین طریق شهرداری ها منبع قابل توجهی از درآمدهای شهری را زیر نظر شورای شهر در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه از طرق مختلف بودجه به شهرداری ها تزریق می شود تصریح کرد: در طی سال، وزارت کشور و مجلس در قالب طرح حای مختلف بودجه های کلانی در اختیار شهرداری ها قرار می دهند.

نماینده مردم اهواز خاطرنشان کرد: بودجه های اختصاصی طبیعتا باید در حوزه حمل و نقل شهری از جمله تاکسیرانی، اتوبوسرانی، مترو و مبلمان شهری هزینه شود و اختصاص بودجه بیانگر همکاری و مساعدت بسیار خوب مجلس به منظور توسعه و رفاه شهری است.

سودانی گفت: پیش بینی می شود در برنامه بودجه سال 94 بودجه اختصاصی به شهرداری ها افزایش یابد زیرا نمایندگان مجلس همواره دغدغه خدمات رسانی به شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت را داشته اند. ضمن آنکه توجه به بودجه کلانشهرها در غالب لوایح و طرح، به صورت مستمر مد نظر مجلس بوده است.

عضو کمیسیون انرژی از ایجاد تعهد برای وزارت نفت در قالب بند "ق" برنامه بودجه خبر داد و تاکید کرد: این اقدام قطعا گام بلندی در بهبود رفاه و توسعه ناوگان شهری و کاهش آلودگی محیط زیست خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه چرا تاکنون بودجه ای از محل درآمد بند "ق" برنامه بودجه به ناوگان شهری تزریق نشده است، گفت: مجلس قطعا تا حصول نتیجه، پیگیر این قضیه خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.