| کد خبر: 27121 |

جزییات تحقیق و تفحص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

تین نیوز | طراح طرح تحقیق و تفحص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: واگذاری امتیاز و صدور پروانه فعالیت برای شرکت های باربری متخلف و وجود ارتباط غیرقانونی در خصوص واگذاری پایانه های مسافربری به افراد خاص از محورهای اصلی تحقیق وتفحص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
 
سیدمهدی موسوی نژاد با تشریح جزئیات کامل و محورهای تحقیق و تفحص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: عدم توسعه زیرساخت های حمل ونقل در بخش مسافربری استان بوشهر و محرومیت 4 بندر از مجموع بنادر استان از پایانه های باربری از مهمترین دلایل درخواست تحقیق و تفحص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
 
نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم انجام امور حمل و نقل بنادر و همچنین محقق نشدن اهداف برنامه پنجم توسعه در زمینه احداث و بهره برداری از مجتمعهای خدمات رسانی و عدم تکمیل بزرگراه های حیاتی و شریانی که استانها و شهرستانهایی مثل فارس و بوشهر را به هم وصل می کند از دیگر دلایل در خواست این تحقیق و تفحص است.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تحقق نیافتن بخشی از شاخصهای درآمدی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تصریح کرد: با توجه به  انتقال تخلیه کالا از بندر عباس به بندر بوشهر به دلیل تحریم بنادرشهیدرجایی و باهنر  و افزایش تولید کالا و صنایع و پالایشگاه های منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و عسلویه و همچنین افزایش انتقال کالا و  کرایه حمل در بسیاری از مسیرها، انتظار می رفت شاخصهای درآمدی سازمان حمل و نقل جاده ای با رشدی  بیش از 20 درصد  روبرو باشد.
 
وی افزود: به دلیل نبود نظارت کافی و قرار نگرفتن بخش قابل توجهی از کالاها و محصولات تولیدی در سطح استان ، این شاخص  به زیر 8 درصد کاهش یافته است.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به نبود تعامل لازم از سوی مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با مسئولان دیگر دستگاهها در جهت هم افزایی و استفاده از امکانات و ظرفیتهای یکدیگر در جهت حل مشکلات مردم، گفت: بی توجهی به حمل ونقل روستایی  وعدم نوسازی و بهسازی ناوگان روستایی یکی دیگر از مشکلات و نواقص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
 
موسوی نژاد گفت: تک روی  وعدم اعتقاد به مدیریت مشارکتی یکی دیگر از انتقادات وارد به مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که بر این اساس طرح تحقیق و تفحص از این سازمان به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بررسی عدم شفافیت امور مالی شرکتهای باربری وحمل ونقل و  سودجویی ها و سوء استفاده های متعدد این شرکتها، اشباع بازار از شرکت های حمل ونقل در برخی مناطق و نبود این مراکز در مناطق دیگر، واگذاری امتیاز و صدور پروانه فعالیت برای شرکتهای باربری که تخلفات بزرگی انجام داده اند، عدم هماهنگی با سازمان تامین اجتماعی وتکمیل خدمات بیمه ای مربوط به فعالیتهای حمل و نقل جاده ای و وجود ارتباط غیرقانونی در خصوص واگذاری مکان پایانه های مسافربری به افراد خاص، پنج محور اصلی تحقیق وتفحص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
 
در جلسه یکشنبه کمیسیون عمران مجلس به تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رسیدگی می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منتقد مدیرکل اسبق دفتر ترانزیت وپایانه هاى مرزى ومعاونت فعلى حمل ونقل سازمان راهدارى 0 0

    این ها نمونه اى از ایرادات و ندانم کاریهاى سازمان راهدارى هست به استحضار هیات تحقیق وتفحص میرساند این سازمان عملکردش کلا زیر صفر نسبت به پیشرفت سایر کشورهاى در حال توسعه میباشد…و این برمیگرددبه مدیریت سنتى ودیکتاتور مانند معاونت فعلى حمل ونقل که تنها اسمش معاون میباشد ودر کلیه دولتهاى مختلف(به جز ریاست جناب مهندس خونسارى که واقعا خدمات ارزشمندى ایشان انجام داده) در سمت معاونت ومشاورحتى روساى سازمان را در تسخیر تفکرات خود قرار داده و به خود آنها اجازه نداده ایده هاى خودشان را پیاده کنند …براى نمونه ضوابط سالهاى دهه ۶٠ سازمان با ضوابط دهه فعلى٩٠ برابر هست از نظر ایشان… از مرز بازرگان تا مرز سرخس کدام تیرپارک بین المللى را این سازمان تاسیس کرده… کامیونهاى جنگ جهانى اول(ماک جنگى) فعلا در جاده هاى این کشور عزیزمان در حال حرکت هستند … شرکت هاى حمل ونقل بین المللى فقط یک برگ کاغذ آن(پروانه فعالیت) تا یک میلیارد تومان معامله میگردد… براى تاسیس یک شرکت حمل ونقل داخلى در هر نقطه از کشور بیش از دومیلیار تومان سرمایه لازم هست و این در حالى هست که در بعضى از نقاط کشور همین شرکت با سرمایه گزارى دو میلیاردى جهت تاسیس تنها با پنجاه میلیون تومان خرید وفروش میشود!!!!!!!!!… اینها فقط گوشه اى از بى ساختار بودن ساختار سازمانى سازمان راهدارى میباشد که صنعت حمل ونقل جاده اى با بى تدبیرى بعضى از مدیران کهنه فکر به این روز افتاده هست