| کد خبر: 119986 |

اسدی کرم:

قرادادهای خودرویی نمی تواند محرمانه باشد

تین نیوز| عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه قرادادهای محرمانه خودرویی محلی از اعراب ندارد،گفت:متن هیچ قراردادی تاکنون به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارسال نشده است.

علی اسدی کرم درگفت وگو باخبرنگارخبرگزاری خانه ملت،بااشاره به اظهارات سازمان گسترش و نوسازی صنایع مبنی براینکه متن تفاهم نامه و قرارداد رنو-سیتروئن به رویت اعضای کمسیون صنایع ومعادن مجلس رسیده است، گفت:مقرر شده که خودروسازان برای ارائه توضیحات در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور یابند،اما هفته گذشته به دلیل حضور وزیر درکمیسیون جهت پاسخ به سوالات نمایندگان، فرصت برای حضور خودروسازان فراهم نشد.

نماینده مردم شهربابک مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه مجلس با هرگونه قرارداد که مغایر با منافع ملی کشور باشد،مخالفت می کند،افزود:تاکنون هیچ قراردادی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارسال نشده است و بنده نیز هیچ قراردادی را رویت نکرده ام.

 قراردادهای خودرویی مغایر منافع ملی باشد؛مجلس مانع اجرا می شود
اسدی کرم با تاکید براینکه قرارداد با کشورهای خارجی به ویژه  قراردادهای مهم خودرویی نمی تواند محرمانه باشد، ادامه داد:کمیسیون صنایع و معادن قراردادهای جدید خودرویی را بررسی می کند و اگر مغایر منافع ملی کشور باشد،با اجرای آن مخالفت می شود، مگر قراردادی که با فسخ آن قرارداد کشور دچار ضرر و زیان می شود.

وی با بیان اینکه در قراردادهای جدید باید به انتقال تکنولوژی توجه ویژه و جدی شود،یادآور شد:ورود خودرو و خودروسازان خارجی به کشور باید همراه با انتقال تکنولوژی باشد و نیروی کار داخلی باید درکنار نیروی خارجی آموزش ببیند،تا پس از یک دوره نیروهای داخلی بتوانند در داخل خودروی باکیفیت تولید کنند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه ایران باید به هاب خودرو درمنطقه تبدیل شود،تصریح کرد:ایران باید از شرایط پساتحریم باید برای رشد کیفیت و افزایش تنوع خودروهای داخلی استفاده کند و به توزیع کننده خودرو در خاورمیانه تبدیل شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.