| کد خبر: 79805 |

حقیقت پور:

اشراف اطلاعاتی، شرط صدور ویزای فوری به اتباع کشورهای جهان

تین نیوز | نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که به اتباع کشورهایی ویزای فوری در فرودگاه های ایران داده شود که آنها نیز چنین رویه ای را با اتباع ایران در پیش گرفته باشند.

منصور حقیقت پور با اشاره به صدور ویزای فردوگاهی در ایران برای همه کشورهای جهان به جز 9 کشور اظهار داشت: از آنجایی که این اقدام برای گسترش ارتباط ایران با جهان صورت می گیرد، اقدامی مثبت ارزیابی می شود اما باید به مسئله نفوذ و دغدغه حضور عوامل معاند با نظام نیز توجه کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس نهم شورای اسلامی برای صدور ویزای فوری در فرودگاه ها شرطی را در نظر گرفت و گفت: باید در صدور روادید دقت نظر لازم و کافی انجام شود. با شرط تسلط امنیتی و اطلاعاتی موافق انجام این کار هستم در غیر اینصورت بهتر است همان رویه گذشته دنبال شود.

وی ادامه داد: اگر تسلط امنیتی و اشراف اطلاعاتی در دستگاه های مربوطه وجود دارد و می توانند ورود و خروج اتباع خارجی را کنترل کنند، صدور ویزای فوری در فرودگاه های ایران می تواند گام مثبتی در شکست ایران هراسی باشد.

این نماینده مجلس افزود: اما اگر احساس می شود اشراف لازم به موضوع اطلاعاتی و امنیتی در کشور هنوز وجود ندارد و احتمال آن می رود که ممکن است افراد معاند شناسایی نشود و وارد خاک کشور شوند، بهتر است همان رویه قبل را در پیش گیریم.

حقیقت پور همچنین تاکید کرد که در صدور روادید فوری باید با در نظر گرفتن اصل اقدام متقابل انجام شود در غیر اینصورت اقدام یکجانه از سوی ایران راه و روش درستی نیست.

وی اظهار داشت: این رویه درست نیست که خانواده دانشجوی ایرانی یا تاجری از ایران برای دریافت روادید با سختگیری کشورها مواجه باشد اما از آن سوی اتباع آنها به راحتی وارد خاک ایران شوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین باید اسامی کشورهای که نسبت به صدور ویزا به ایرانی ها سخت گیر هستند لیست شود و به اتباع آنها روادید فوری و فرودگاهی داده نشود. یا با این کشورها رایزنی و گفت و گو شود تا آنها همین رویه جمهوری اسلامی را در پیش بگیرند و به اتباع ما در فرودگاه ویزا بدهند تا رفتار و عملکرد دو کشور با اتباعشان یکسان و عادلانه باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه طی نشست هفتگی خود با خبرنگاران اعلام کرد: ایران برای گسترش توریسم در کشور اقدام به اتخاذ تصمیماتی کرده که بر اساس آن به همه اتباع کشورهای جهان به استثنای 9 کشور از جمله ایالات متحده و انگلستان در مبادی فرودگاهی خود روادید اعطا می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.