| کد خبر: 73102 |

واکنش رییس اتاق بازرگانی تهران به مصوبه اخیر مجلس آمریکا

تین نیوز | رئیس اتاق بازرگانی تهران مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر اینکه " ایران را در ردیف کشورهایی همچون سودان، عراق و سوریه قرار داده و اعلام کرده افرادی که طی پنج سال گذشته به این کشورها سفر کرده‌اند و قصد مسافرت به آمریکا را دارند باید فرآیند بررسی ویزا را طی کنند" ظالمانه عنوان کرد و گفت: انتظار بخش خصوصی این است که وزارت امور خارجه به صورت جدی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد.

مسعود خوانساری امروز - سه‌شنبه - در نهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: برای کشورهایی همچون عربستان سعودی که مشکلات متعددی با حمایت از گروه‌های تروریستی در جامعه جهانی ایجاد کرده است مشکلی پیش رو ندارد.

خوانساری چنین اقدامی را ظالمانه دانست و گفت: در فضای پساتحریم اقتصاد ایران که خود را برای همکاری و همراهی با اقتصاد جهانی آماده می‌کند انتظار ما از وزارت امور خارجه این است که به صورت جدی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش به انتصاب رئیس جدید سازمان امور مالیاتی اشاره و اظهار کرد: ما این انتصاب را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم رئیس جدید سازمان امور مالیاتی با شیوه‌های متفاوت از گذشته عمل کند. از دو سال گذشته بخش خصوصی در مورد موضوع مالیات اعتراضاتی را داشته است. البته بخش خصوصی و صاحبان کسب و کار دریافت مالیات را از حقوق دولت می‌دانند و همچنین خود به پرداخت مالیات معتقدند اما اعتراض ما به روش‌ها و نگرش‌های خاص است که براساس آن سازمان امور مالیاتی فرض را بر این می‌گذارد که همه متخلف هستند.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که می‌توان به آن گلایه داشت چند برابر شدن مالیات در دوره رکود است. فشارهای مالیاتی به گسترش بیشتر رکود دامن می‌زند. متاسفانه ماموران مالیاتی گاهی به جای پرداختن به افرادی که مالیات نمی‌دهند فشار را به بخش خصوصی بیشتر می‌کنند. مالیات‌گیری از اقتصاد زیرزمینی و برخی از مراکزی که مالیات نمی‌پردازند اصلی است که فراموش شده و به جای آن فشار به بنگاه‌های تولیدی کشور افزایش یافته است. با این حال امیدواریم با تغییراتی که ایجاد شده نگرش‌ها و روش‌ها تا حدی بهبود یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.