| کد خبر: 77200 |

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لوجستیک اتاق ایران به تین نیوز خبر داد:

◄ حذف ورودیه ۱۲۰ دلاری ناوگان جاده ای روس به ایران / باید به فکر حفظ این فرصت صادرات باشیم

تین نیوز| رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران از حذف ورودیه 120 دلاری کامیون های روسیه از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد و تاکید کرد: باید به فکر حفظ فرصت ایجاد شده در صادرات به روسیه باشیم.

جواد سمساریلر در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به فرصت به وجود آمده برای ایران به منظور صادرات به کشور روسیه و اعتراض برخی از کامیون داران داخلی، اظهار داشت: با عنایت به حمل بار یکطرفه به مقصد روسیه و افزایش کرایه حمل برای ناوگان ایرانی، بخش خصوصی و دولت بر تصاحب جایگاه ترکیه در صادرات به روسیه به اتفاق نظر رسیدند.

وی افزود: در صورتی که قیمت حمل توسط ناوگان ایرانی افزایش یابد، صادرکنندگان نمی توانند در عرصه رقابت پیروز شوند، لذا رانندگان داخلی باید به فکر متعادل سازی قیمت ها باشند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه "ما باید به فکر حفظ فرصت ایجاد شده باشیم" گفت: ناوگان داخلی می تواند محصولات ایرانی را تا مرز به صورت ترانشیپ حمل و سپس تحویل ناوگان روسیه دهد. این درحالی است که در حال حاضر کامیون های روس با راننده آذری که نیازی به روادید برای ورود به ایران ندارند در حال جابجایی کالا هستند.

سمساریلر تصریح کرد: با وجود هزینه های سرسام آور اخذ روادید از آژانس های مسافرتی و مدت انتظار طولانی مدت برای رانندگان ایرانی جهت دریافت آن باید به دنبال استفاده از فرصت به دست آماده بود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در همین راستا از قانون اخذ هزینه ورودی کامیون های خارجی به داخل کشور به قیمت 120 دلار در مورد ناوگان روسیه صرف نظر کرده است و این رویه باید سرلوحه سازمان های دیگر قرار گیرد.
 
گفتنی است، رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی مازندران پیش تر بیان داشته است: در جابجایی کالا بر اساس رویکرد اداره کل حمل و نقل اولویت با به کارگیری ناوگان ایرانی است اما در حال حاضر جهت تسریع در صادرات ناوگان روسی ترجیح داده شده است. به طوری که هم اکنون هزینه ترانزیت کالا به روسیه توسط رانندگان روسیه 4200 دلار است و یک راننده کامیون ایرانی می‌تواند با هزینه 6200 دلار به ترانزیت کالا از ایران به روسیه بپردازد.

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی مازندران با بیان اینکه، هزینه دریافت ابلاغ در کشور آذربایجان و روسیه، هزینه ویزا، هزینه بارنامه و کمیسیون‌های شرکت‌های حمل و نقل از جمله هزینه‌های اضافه‌ای است که بر رانندگان ایرانی تحمیل می‌شود، افزود: کامیون‌های ایرانی باید دارای مجوز کارنه تیو باشند که تهیه این مجوز نیز نیاز به هزینه دارد و این هزینه رانندگان ایرانی را افزایش می‌دهد.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.