| کد خبر: 98925 |

گرانی طلا در سایه ناامیدی

تین‌نیوز|  این‌ بار هم رد ناامیدی در گرانی طلا دیده می‌شود. دیروز آمارهای ناامیدکننده‌ای از وضعیت اقتصاد آمریکا منتشر شد که منجر به افزایش نسبی  ارزش دلار شد و در نتیجه طلا در معاملات روز چهارشنبه با افزایش قیمت روبه‌رو شد.به گزارش طلا به نقل از رویترز، درواقع انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی در آمریکا موجب شد تا سرمایه‌گذاران بین‌المللی و کارشناسان اقتصادی گمانه‌زنی‌های خود نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو را تغییر دهند.انتشار گزارش مربوط به کاهش بهره‌وری در اقتصاد آمریکا در ماه گذشته تأثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا و کاهش ارزش دلار داشته است.قیمت هر اونس طلا نیز دیروز چهارشنبه با ,٤ درصد افزایش به بیش از هزار‌و ٣٤٨ دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه‌شنبه نیز با افزایش .٤‌درصدی روبه‌رو شده بود.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسیده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر شش ارز معتبر بین‌المللی با .٤ درصد کاهش روبه‌رو شد و به کمتر از ٩٥.٨٣ واحد رسیده است.کاهش بهره‌وری در اقتصاد آمریکا شاید موجب شود تا فدرال‌زرو تصمیم احتمالی خود برای افزایش نرخ بهره را به تأخیر بیندازد. برخی مقام‌های ارشد فدرال‌رزرو آمریکا بر این باورند که اقتصاد این کشور هنوز با چالش‌های زیادی روبه‌رو است و افزایش زودتر از موعد نرخ بهره می‌تواند تهدید بزرگی برای رشد اقتصادی باشد. بهره‌وری نیروی کار در آمریکا برای سومین‌بار متوالی در ماه‌های اخیر با کاهش روبه‌رو شده است. این مسئله می‌تواند در نهایت به ضرر سود شرکت‌های آمریکایی شده و در نهایت موجب شود تا رشد دستمزدها با کاهش روبه‌رو شود.

آمارهای اقتصادی در انگلیس نیز نشان می‌دهد که تولید صنعتی این کشور در سه ماه دوم امسال به سریع‌ترین نرخ از سال ١٩٩٩ میلادی رسیده است. بانک مرکزی انگلیس در تازه‌ترین نشست خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره بانکی را برای نخستین‌بار از سال ٢ ٩ میلادی افزایش دهد. میزان ذخایر طلای صندوق اس‌پی‌دی‌آر نیز با .١٢ درصد کاهش به کمتر از ٩٧٢ تُن رسیده است.به نظر می‌رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه‌مدت تحت تأثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. آمارهای جدید اقتصادی در چین نیز نشان می‌دهد که وضعیت تجارت خارجی این کشور چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد. بعد از افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، سکه در تهران با ١٤ هزار تومان افزایش قیمت روبه‌رو شد. در دیگر سکه‌ها نیز نوسان صعودی قیمت رخ داد. در مقابل بازار ارز همچنان به‌دور از نوسان حرکت می‌کند و آن‌گونه که به نظر می‌رسد دلار در کانال سه‌هزارو ٥ ‌تومانی جای پای خود را محکم کرده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ideh. kalaq۱ @ gmail. com 0 0

    قیمت طلا رو انگلیس تعیین می کند به دلیل اینکه تمام کشور های دنیا تحت استعمار انگلیس است واینکه چون وزن طلای موجود در جهان را کسی نمی داند قیمت آنرا با استفاده از اطلاعاتی ها وافرادی که در هر کشوری دارند با شایعه پراکنی از طریق این افراد وبا استفاده از رادیو وکانال های تلویزیونی در کشورها بالا وپایین می برند وچون مردم ساده لوح فکر می کنند دنیا دست انگلیس نیست شروع به خریدن طلا می کنند وانگلیس از این طریق استعمار مدرن خود را پیاده میکند و مردم را بیشتر دچار فقر می کند وبا بهانه کردن بالا وپایین رفتن قیمت نفت قیمت طلا را افزایش می دهد و از این طریق سود زیادی می کند