| کد خبر: 93866 |

رئیس خانه معدن:

اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از رکود است

تین نیوز | رئیس خانه معدن با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در بسیاری از کشور‌ها جواب مثبت داده است، گفت: تنها راه برون از شرایط نامناسب کنونی به کارگیری اقتصاد مقاومتی است.

محمدرضا بهرامن شامگاه سه‌شنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان قم که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و فعالان عرصه صنعت و معدن قم در تالار وتوس برگزار شد، با بیان اینکه باید معتقد به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی باشیم، گفت: ایران دارای مزیت‌های مهم معدنی است که باید بهترین استفاده را از آن برد.

وی با تأکید بر اینکه ورود به بازارهای رقابتی بخش معدن نیاز به بهره‌وری از مزیت‌های موجود دارد، افزود: متأسفانه زیرساخت‌ها و زمینه‌های رشد و تعالی بخش معدنی کشور فراهم نیست.

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به این مطلب که استفاده اقتصادی از شورابه‌های کشور نیاز به سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری دارد، بیان کرد: شورابه‌ها از جمله مزایای بزرگ کشور است که زیرساخت‌ها و تجهیزات رشد و تعالی آن فراهم نیست.
 
بهرامن با بیان اینکه جای سرمایه‌گذاری خارجی در بخش معادن کشور خالی است، ادامه داد: نبود تکنولوژی کافی و عدم بازاریابی مناسب سبب شده که مزایای مهم شورابه‌ها و معادن کشور هدر برود.
 
تشریح معضلات صنعت معدن
وی از سهم سه درصدی معادن در چرخه اقتصادی کشور خبر داد و گفت: متأسفانه بخش معدن نسبت به حوزه صنعت در موضع ضعیف‌تری قرار دارد و در واقع به شدت مظلوم واقع شده است.

رئیس خانه معدن با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار اقتصادی نمک زار‌های معدنی قم، ادامه داد: نبود مطالعات منطقه‌ای، بی‌توجهی به سرمایه‌گذاری هدفمند، بی‌بهره‌گی از تکنولوژی و تجهیزات روز معضل مهم صنایع معدنی کشور است.
 
بهرامن خواستار توجه مسئولان و اختصاص بودجه کافی به صنعت معدن کشور شد و گفت: تحول و رشد صنعت معدن کشور نیازمند نگاه ویژه است.

وی با بیان اینکه رشد و ارتقای صنعت و معدن تنها با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تداوم حیات خواهد یافت، گفت: متولیان و صاحبان صنایع و معادن باید با اعتقادی راسخ برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را به پیش ببرند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.