| کد خبر: 91989 |

ایران همسایه ای امن و مطمئن برای پاکستان است

تین نیوز | عضو ارشد حزب مردم پاکستان: ایران همسایه ای امن و مطمئن برای پاکستان است.

 

قمر زمان کایرا که در دوره حکومت حزب مردم در دولت قبلی، تصدی وزارت اطلاع رسانی پاکستان را برعهده داشت و هم اکنون هم از مهم ترین اعضای این حزب محسوب می شود، درباره موافقنامه اخیر میان ایران، هند و افغانستان معروف به موافقنامه چابهار گفت که ایران، افغانستان و هند در طول تاریخ روابطی دوستانه و مستحکم داشته اند و امضای توافقنامه های تجاری میان این سه کشور، موضوع عجیب یا نگران کننده ای نیست.

وی گفت: توسعه بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان می تواند در کنار هم، یک قطب بزرگ اقتصادی و تجاری در منطقه ایجاد کند. این دو بندر می توانند خواهرخوانده، مکمل و پشتیبان یکدیگر باشند.

این سیاستمدار صاحب نام پاکستان اظهار داشت: توسعه بندر چابهار حق ایران است و طبیعی است که این کشور بخواهد از طریق توسعه بنادر خود بطور مستقل یا با همکاری و سرمایه گذاری کشورهای دیگر، به فکر تامین منافع خود باشد.

وزیر اطلاع رسانی سابق پاکستان گفت: نگرانی پاکستان مربوط به حضور گسترده هند در افغانستان به ویژه در نزدیک مرزهای پاکستان است با این وجود پاکستان هرگز نگران همکاری های اقتصادی و تجاری هند با افغانستان یا ایران نیست.

وی تاکید کرد: اطمینان داریم که هیچ مشکل یا خطری از ناحیه ایران یا خاک این کشور به عنوان کشور همسایه و دوست پاکستان، ما را تهدید نمی کند و پاکستان از این بابت خیالی آسوده دارد. ایران همسایه ای امن و مطمئن برای پاکستان است.

قمر زمان کایرا با اشاره به لغو تحریم های بین المللی علیه ایران نیز گفت: اکنون که تحریم ها لغو شده است، پاکستان باید بیش از پیش به فکر تامین منافع خود از طریق گسترش روابط با ایران به ویژه اجرا و تکمیل خط لوله گاز باشد و از تلاش برای اجرا و تکمیل این طرح بزرگ و حیاتی غافل نشود.

عضو ارشد حزب مردم پاکستان ضمن آرزوی توسعه روزافزون برای ایران در شرایط جدید پس از برجام، گفت: ایران توسعه یافته و پیشرفته از هر نظر به نفع پاکستان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.