| کد خبر: 81751 |

ابتکار: ایران ۱۲ درصد گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش می‌دهد

تین نیوز | رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس برنامه توسعه پایدار سازمان ملل متحد باید سهم تولید گازهای گلخانه ای خود را تا سال 2030، 12 درصد کاهش دهد.


معصومه ابتکار بعد از ظهر جمعه در نشست هم اندیشی مسوولیت اجتماعی بنگاه های کشور که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فعالان بخش خصوصی در محل هتل هما برگزار شد گفت: توجه به سرمایه اجتماعی در ایران تاریخ و فرهنگ طولانی دارد.

وی گفت: این سابقه تاریخی نشان می دهد سهم ما از این موضوع بالا است، امیدوارم این حرکتی که شکل گرفته گفت وگوی بین بخش خصوصی و دولتی در حوزه مسوولیت اجتماعی نتایج خوبی در بر داشته باشد.

ابتکار با طرح این پرسش که بخش خصوصی آیا مسوولیت اجتماعی دارد یا نه گفت: مسوولیت اجتماعی یکی از مسائلی است که در دنیا یک جریان قوی دارد و در حوزه های اقتصادی شکل گرفته است.

وی توضیح داد: سال 2015 میلادی دو واقعه مهم در جهان رخ داد که یکی از آنها موضوع توسعه پایدار حول 17 محور طی سالهای 2015 تا 2030 است.

ابتکار ادامه داد: 195 کشور در جهان باید برای جلوگیری از تغییر اقلیم دست به کار شوند و این مهم را برعهده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دمای زمین طی سالهای اخیر دو درجه افزایش یافته گفت: سال گذشته افزایش دما 85 صدم درصد افزایش داشته و این میزان در کشور ما 5/1 درجه بود.

وی ادامه داد: به نظر می رسد سال آینده بازهم افزایش دما در ایران یک تا 5/1 درجه باشد.
ابتکار تاکید کرد: با توجه به موضوع گرم شدن زمین ، باید به موضوع آب در کشور در حوزه های مختلف توجه ویژه ای داشته باشیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست گفت: در جهان هم به این موضوع اهمیت خاصی مبذول داشته اند.

وی در خصوص برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه ششم توسعه که برنامه پنج سال آینده را تعیین می کند به موضوع توسعه پایدار توجه ویژه ای شده است.

ابتکار تاکید کرد: باید رد پای اکولوژیک یا رد پای کربن و تولید گاز گلخانه ای را به حداقل برسانیم.
وی گفت: رد پای زیست محیطی باید در فرایند تولید کالا مورد توجه قرار گیرد به گونه ای که کمترین گاز گلخانه ای در تولید کالا ایجاد شود.

ابتکار در پایان تاکید کرد: در حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار باید با جامعه جهانی همگام شویم و امیدوارم با همکاری مردم و صاحبان بنگاه ها این رویکرد در برنامه ششم توسعه دنبال شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.