| کد خبر: 61564 |

مدیریت تقاضا با اطلاع رسانی به مسافران و مراجعان از طریق کیوسک های اطلاع رسانی

وبلاگ تین نیوز | یکی از روش های اطلاع رسانی میدانی مؤثر در شهرهای زیارتی و سیاحتی کیوسک اطلاع‌رسانی است که می تواند در کاهش هزینه های روانی و زمانی و افزایش تجربه خوشایند زائران و گردشگران تاثیر به سزایی داشته باشد. کیوسک‌های اطلاع‌رسانی را می‌توان در مکان‌هایی نظیر فرودگاه‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید و پاساژهای اداری و تجاری، بانک‌ها، داروخانه‌ها، تالارهای نمایشی و سینماها و پمپ‌بنزین‌ها، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و درمانگاه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، قرار داد. برای نمونه در فرودگاه استفاده از کیوسک جهت ارائه اطلاعات گردشگری شهرهای ایران، هتل‌ها، مراکز تفریحی (کیوسک ارائه خدمات) می‌تواند برای مسافرین بسیار مؤثر باشد و یا استفاده از این نوع کیوسک‌ها در هتل می‌تواند اطلاعات کاملی در رابطه با نیازهای مسافر در آن استان ازجمله بیمارستان‌ها، آژانس‌های مسافربری، گردشگاه‌ها، نقشه شهر و … را در اختیار او قرار دهد.

مزایای استفاده از كیوسك:
استفاده از كیوسك‌ها، علاوه بر اینكه نشانه به‌روز بودن و همگامی با فناوری‌های نوین می‌باشد، مزایایی غیر‌قابل انكار به همراه دارد. مواردی از قبیل:

•آماده به كار بودن به صورت تمام وقت(24/7)
•دقت در ارائه خدمات با حداقل خطا
•سرعت در ارائه خدمات بدون كاهش دقت
•كاربری آسان و كاربر پسند


 

                                                        تصویری از کیوسک اطلاع‌رسانی

انواع سیستم کاربری کیوسک‌های اطلاع‌رسانی:

• ایستگاه اطلاع‌رسانی و خدمات مکانیزه در فضای باز
استفاده از کیوسک‌های اطلاع‌رسانی کلاسیک تنها در فضای داخلی سازمان‌ها و مراکز خدماتی امکان‌پذیر است اما کیوسک‌های فضای باز با برخورداری از امکانات و استانداردهای فنی لازم، قابلیت نصب در فضای باز و بدون پوشش را نیز دارند. بهره‌برداری از این کیوسک‌ها از طریق شبکه‌های کابلی و بی سیم، محدودیت مکانی نصب ایستگاه های کاربری را تا حد بسیار زیادی از بین می‌برد و امکان دسترسی کاربران به خدمات سیستم را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

سیستم اطلاع‌رسانی و خدمات مکانیزه در فضای باز، بر همین مبنا طراحی شده و امکانات منحصر بفردی را در اختیار مراکزی قرار می‌دهد که مایلند اطلاعات و خدمات مورد نظر خود را در گستره وسیعتری خارج از فضای ساختمان‌های اداری به شهروندان عرضه کنند.

              نمونه‌ای از تجهیزات لازم برای کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و خدمات مکانیزه در فضای باز


•سیستم اطلاع‌رسانی مراکز خرید و مجتمع های تجاری
کیوسک‌های اطلاع‌رسانی مجهز به نرم‌افزار جامع اطلاع‌رسانی تحت وب طراحی شده جهت مراکز خرید و مجتمع های تجاری، خدمات متنوعی را به مراجعان و مشتریان این مراکز ارائه می‌دهند. این خدمات شامل لیست فروشگاه‌ها، لیست محصولات، اطلاعات اختصاصی به تفکیک هر فروشگاه، نقشه دسترسی فروشگاه ها، فروش‌های فوق‌العاده، فرصت‌های شغلی، دریافت ژتون تخفیف، امکان شرکت در قرعه‌کشی، امکان جستجو در فروشگاه‌ها و محصولات، امکان ارسال فایل‌های تبلیغی از طریق بلوتوث به تلفن همراه کاربران سیستم و امکان ارسال مکانیزه SMS و Email تبلیغی به مشتریان خاص هر فروشگاه یا واحد عضو سیستم می‌شود.

طراحی نرم‌افزار سیستم به گونه‌ای است که اطلاعات ارائه شده در آن از طریق اینترنت نیز قابل دسترسی است و مشتریان می‌توانند پیش از مراجعه به این مراکز، اطلاعات مورد نیاز قبل از خرید را به دست آورند.

•ایستگاه راهنمای بیمارستانی
بیمارستان‌ها از جمله پرمراجع‌ترین مراکز خدماتی به شمار می‌روند که علاوه بر سرویس‌دهی به بیماران، پذیرای شهروندانی هستند که روزانه برای عیادت از بیماران به این مراکز مراجعه می‌کنند. کیوسک‌های اطلاع‌رسانی مجهز به نرم‌افزار بیمارستانی به عنوان ایستگاه راهنمای مراجعان، اطلاعات عمومی بیمارستان، بخش‌های تخصصی و پزشکان شاغل در مرکز درمانی را ارائه می‌کنند و عیادت‌کنندگان نیز با ورود مشخصات بیمار مورد نظر به سیستم از طریق صفحه نمایش لمسی، از محل دقیق بستری شدن بیمار به تفکیک طبقه، بخش، اطاق و شماره تخت مطلع می‌شوند.


                             نمونه‌ای از تجهیزات لازم برای کیوسک‌های راهنمای بیمارستانی

•سایت هوشمند اینترنت
کیوسک‌های اطلاع‌رسانی با قابلیت اتصال به اینترنت در بستر یک نرم افزار جامع و شبکه داخلی، تبدیل به یک سایت هوشمند اینترنت می‌شوند که امکانات زیر را در اختیار سازمان بهره بردار قرار می‌دهد:

•امکان اتصال باجه های متعدد کاربری اینترنت به یک شبکه مدیریتی متمرکز
•امکان شبکه‌بندی بی‌سیم
•امکان دریافت هزینه خدمات از کاربران بر اساس مکانیزم مورد نظر مدیریت سیستم
•امکان ایجاد محدودیت در ورود به سیستم بر اساس لیست کاربران مجاز
•امکان ایجاد دسترسی محدود کاربران مجاز به پایگاه های اینترنتی تعیین شده توسط مدیریت سیستم
•امکان ثبت و گزارش‌گیری وقایع و عملیات انجام شده از طریق هر یک از باجه‌های کاربری

این سیستم در مراکز خدماتی پر مراجع از جمله فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافری، ایستگاه‌های مرکزی مترو، فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید، مراکز آموزشی و دانشگاهی، فرهنگسراها و ادارات و سازمان‌های دولتی قابل نصب و راه اندازی است.
 

                            نمونه‌ای از سایت هوشمند اینترنت بوسیله کیوسک‌های اطلاع‌رسانی

•باجه کاربری اینترنت و خدمات مخابراتی
کیوسک‌های اطلاع‌رسانی با نصب تجهیزات جانبی از قبیل مودم داخلی، دوربین، گوشی، صفحه کلید و اتصال به خط تلفن، به باجه کاملی برای ارائه خدمات اینترنتی و مخابراتی تبدیل می‌شوند. تجهیز کیوسک به WiFi آداپتور، امکان اتصال بی‌سیم سیستم به اینترنت را نیز بوجود می‌آورد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.