| کد خبر: 54649 |

کاتب تخلفات اجرای هدفمندی یارانه‌ها را تشریح کرد

تین نیوز | سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش تفریغ بودجه سال 92 در این کمیسیون برای ارائه به صحن علنی مجلس خبر داد.
 
غلامرضا کاتب با بیان این که گزارش تفریغ بودجه 92 در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است بخش‌هایی از این گزارش در مورد هدفمندی یارانه‌ها را تشریح کرد.
 
وی در این باره افزود: طبق بند 80 ماده واحده بودجه سال 92 درآمد حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها 500 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده که 388 هزار میلیارد ریال آن قرار بود از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به دست بیاید و مبلغ 112 هزار میلیارد ریال از بودجه عمومی دولت (یارانه نان و برق و سایر کالا و خدمات تامین شود.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: طبق تفریغ صورت گرفته 431 هزار و 134 میلیارد ریال معادل 86 درصد از درآمدها محقق شده که 317 هزار میلیارد ریال آن از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی 112 هزار میلیارد ریال آن از بودجه عمومی دولت ( یارانه نان و برق) و 2000 و 81 میلیارد ریال از محل مانده وجوه انتقال یافته از سال 91 تامین شده است.
 
کاتب خاطر نشان کرد:‌ طبق تبصره 2 تخصیص درآمدها باید به صورت یک دوازدهم در سال 92 صورت می‌گرفت که این اتفاق نیفتاده است. همچنین در بخش مصارف قرار بوده تا مبلغ 410 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای ماده 7 قانون هدفمندی پرداخت یارانه به سرپرست خانوار هزینه شود که 420 هزار میلیارد ریال پرداخت شده و این یعنی مبلغ 10 هزار و 75 میلیارد ریال مازاد بر سقف تعیین شده یارانه پرداخت شده است.
 
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: همچنین قرار بود 40 هزار میلیارد ریال برای اجرای مواد 8 و 11 هدفمندی ( حمایت از تولید و صنعت ) پرداخت شود، اما تنها 180 میلیارد ریال در اجرای ماده 8 قانون هدفمندی پرداخت شده که آن هم به منظور تامین ضرر و زیان مباشرین طرح ذخیره سازی کالا در وزارت صنعت اختصاص یافته و بر خلاف مفاد حکم به مصرف رسیده است.
 
وی در پایان با اشاره به پیش بینی بند ب ماده 34 قانون برنامه پنجم برای اختصاص 50 هزار میلیارد ریال به بخش سلامت نیز گفت که در این زمینه در سال 92 هیچ مبلغی تخصیص نیافته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.