| کد خبر: 37425 |

◄ ۴۰ سال زمان برای اتمام راه های در دست ساخت!

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اتمام پروژه های در حال احداث به مبلغی حدود 120 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با احتساب بودجه فعلی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اتمام راه های در دست احداث به چهل سال زمان نیاز دارد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن اعلام این مطلب افزود: با همکاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و تصویب تبصره های پیشنهادی در لایحه بودجه سال 1394 و تامین منابع اعتباری از مجاری دیگری جز بودجه عمومی کشور، می توان بر این مشکل فایق آمد.
 
وی بودجه پیشنهادی شرکت در سال 1394 را 27 هزار و 271 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود 5/2 میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر راه اصلی، 5 تا 7 میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر راه‌آهن و 7 تا 10 میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر آزادراه در کشور هزینه می‌شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: گران شدن هزینه ساخت انواع راه ها  از یک سو و کاهش قیمت نفت و اثر آن بر بودجه عمومی کشور از سوی دیگر موجب شده تا تامین اعتبار600 پروژه زیرساختی در دست احداث با اتکا به بودجه عمومی امری ناممکن به نظر برسد و می بایست با همکاری دولت و مجلس محترم شورای اسلامی بستر لازم برای استفاده از منابع دیگری چون فروش اوراق مشارکت، فروش سهام بنگاه های دولتی، منابع فاینانس و... فراهم شود.
 
نورزاد کمک به توسعه زیرساخت های حمل و نقل را در نهایت زمینه ساز توسعه پایدار در کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به نقش راه به عنوان بستر ساز توسعه، در صورتی که همکاری های لازم توسط تمامی دستگاه های حکومتی برای پیشبرد اهداف در این حوزه صورت گیرد، در آینده ای نزدیک شاهد تاثیرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی وسیاسی توسعه زیربناهای حمل و نقل در کشور خواهیم بود.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اظهار داشت: یکی از مهمترین مطالبات مردمی بالاخص در نقاط محروم تر کشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوع زیرساخت ها است که این مطالبه عمومی موجب دغدغه نمایندگان مجلس نیز شده است، اما جامه عمل پوشاندن به خواست مردم نیازمند تامین منابع مناسب برای توسعه زیرساخت ها است که امیدواریم همه نمایندگان در این موضوع به عنوان پشتیبان دولت عمل نمایند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    مولانا حکایتی در مثنوی دارد که انبار گندمی با وجود انباشت گندم همیشه نیمه می ماند و پر نمی شد. بعدا کشف شد که موشها راهی به آن باز کرده اند و گندمها را می برند. مولانا نصیحت می کند که ابتدا سوراخ موش را در انبار اعمال خود یافته و ببندید بعد گندم عمل را انبار کنید. داستان طرحهای عمرانی نیمه تمام هم اینطور است. اگر هزینه های عمرانی صرف صدها پروژه شود که بعضی بدردنخور هستند و اگر سنوات طولانی ساخت باعثاتلاف مالی باشد و اگر طرحهای شامل پروژه ها و اجزای غیرضروری باشند و اگر برنامه مناسبی در ساخت پروژه ها نباشد و بعضی مدیران و مقامات به دنبال سوراخ کردن جیب بیت المال و ساخت پروژه ای برای منطقه خود باشد آن وقت هر چه پول هم جذب شود و هر چقدر اعتبار صرف شود باز هم طرحها نیمه تمام می مانند.