| کد خبر: 2770 |

مصرف بنزین نوروزی کشور رکورد زد

تین نیوز | مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: 15 روز نخست امسال، نزدیک به یک میلیارد و 175 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد.

داوود عربعلی با بیان این که مصرف این فرآورده نفتی در قیاس با پارسال سه درصد رشد داشته است، افزود: در 15 روز نخست امسال یک میلیارد و 174 میلیون و 995 هزار لیتر بنزین مصرف شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تصریح کرد: مصرف این فرآورده امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 32 میلیون و 850 هزار لیتر افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان مصرف بنزین در دوره یاد شده با 100 میلیون و 700 هزار لیتر به روز 12 فروردین و کمترین میزان آن با 62 میلیون لیتر و 400 هزار لیتر به 13 فروردین امسال مربوط می شود.

عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در آخرین روزهای سال نو از ذخیره سازی 1,8 میلیارد لیتر بنزین در انبارهای نفت برای نوروز 1393 خبر داده و گفته بود: ظرفیت ذخیره سازی این فرآورده در مقایسه با سال 1391،یک میلیارد لیتر افزایش یافته است.

مصرف نزدیک 1,2 میلیارد لیتر بنزین در نوروز امسال نشان می دهد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بیش از 600 میلیون لیتر فراتر از پیش بینی به ذخیره سازی بنزین اقدام کرده است.

از طرفی این میزان مصرف بنزین و رشد سه درصدی آن در مقایسه با 15 روز نخست سال قبل می تواند بیانگر مدیریت مصرف این فرآورده راهبردی از طرف مصرف کنندگان آن باشد.

تامین بیش از 78 میلیون لیتر سوخت جت برای هواپیماهای مسافربر
عربعلی درباره سوخت تحویلی به هواپیماهای مسافربری در بازه زمانی یاد شده ( 15 روز نخست فروردین امسال) نیز گفت: در این مدت78 میلیون و 686 هزار لیتر سوخت جت (ATK) به خطوط هواپیمایی کشور تحویل شده است.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با این مقدار سوخت 10 هزار و 168 فروند هواپیما سوختگیری کرده است.

تحویل 1,2 میلیون لیتر سوخت به شناورهای سواحل جنوب کشور
عربعلی همچنین مقدار سوخت تحویلی به شناورهای سواحل جنوبی کشور را در نوروز امسال یک میلیون و 200 هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: در 15 روز نخست امسال با تحویل این مقدار سوخت به شناورها، هزار و 182 بار تردد حد فاصل بندر عباس- قشم و بندر لنگه – کیش انجام شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.