| کد خبر: 15879 |

◄ حمل و نقل در سالی که گذشت / جمع بندی

 وبلاگ تین نیوز، امیر جعفرپور | در سال 1392 و به عبارتی اولین سال استقرار دولت یازدهم، حمل و نقل در ابعاد مختلفش رو به پیشرفت و بهبود و در مواردی توقف بود.  6 بخش گزارش "حمل و نقل در سالی که گذشت"به حمل و نقل هوایی ، دریایی ، ریلی، جاده‌ای ، شهری و روستایی اختصاص داشت، در بخش هفتم به ایمنی حمل و نقل، در بخش هشتم به موضوع لجستیک و در بخش نهم این گزارش به مصرف سوخت پرداخته شد. در بخش آخر این گزارش جمع‌بندی ارایه می‌شود.

جمع بندی:
روی هم رفته سال 92 را می توان در حوزه حمل و نقل و لجستیک سالی نسبتاً خوب تلقی نمود. ملاحظه راجع به تغییر دولت با توجه به وجود مشکلاتی از قبیل در دست اجرا بودن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، جنگ نمایان اقتصادی در قالب تحریم‌ها، فرسودگی انواع ناوگان در شیوه‌های مختلف حمل و نقل و سختی جایگزینی با توجه به قیمت‌های سرسام آور، عدم جایگزینی نیروی انسانی خارج شده از بخش حمل و نقل و لجستیک به ویژه در بخش اداری با نیروی متخصص و تازه نفس و مشکلات عدیده در فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، ارزیابی در سطح نسبتاً خوب را موجه می‌سازد.
شاید بتوان گفت فعالان حمل و نقل در همه حوزه‌ها تلاش خود را کرده‌اند ولی به نظر می‌رسد در حوزه مناسب سازی حمل و نقل شهری برای معلولان، توسعه پیاده روی و دوچرخه سواری، حمل و نقل ترکیبی دوچرخه با سایر ناوگان عمومی (حمل داخل آن یا جلو یا پشت آن)، ترویج همپیمایی (و پرهیز از سفر تک سرنشین)، درگاه ملی(پرتال) حمل و نقل بار و مسافر در بخش حمل و نقل درون و برون شهری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، تعیین تعرفه و کرایه بر حسب پیمایش و جابه جایی و تخصیص سوخت یارانه ای متناسب با آن، توانمندسازی شرکت‌های موفق حمل و نقل با حمایت لازم، هوشمند سازی حمل و نقل به ویژه ناوگان عمومی با (AVL)، استفاده از ناوگان برقی یا دو نیرویی (دوچرخه، موتور، تاکسی، اتوبوس و مینی بوس)، تولید و استفاده از خودروهای کوچک (microcar) کمتر کار شد و در نتیجه کارهای زیادی در سال 93 قابل انجام است.
امید است تلاش همه فعالان حمل و نقلی به ویژه راهبران که اصلی ترین رقم زنندگان پیشرفت و عدالت در این بخش هستند، سال 93 را به سالی پردستاورد و نقطه عطفی در حوزه حمل و نقل کشور مبدل نماید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ارشد راه و ترابری 0 0

    آقای دکتر جعفرپور در جمع بندی فوق سال گذشته را نسبتا خوب ارزیابی نمودند ولی بنده از مطالعه سلسله گزارشات مزبور اصلا متوجه نشدم در طول یک سال چه اتفاق خوبی روی داده است؟ در کنار صدها کاری که انجام نشده و وعده داده شده است، چه کار جالب توجهی صورت گرفته است؟ به نظر من با بررسی وضعیت یک سال گذشته و با توجه به برنامه پیشنهادی وزیر محترم به مجلس باید گفت بخش حمل و نقل یک سال دیگر درجا زده است و کماکان راکد مانده است و وعده ها محقق نشده اند و تلاش درخوری هم در راستای انجام وعده ها ملاحظه نمی شود.

  • امیر جعفرپور 0 0

    همین که در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی اتفاق بدی نیفتاده است جای بسی شکر و خوشحالی دارد حال آن که پیشرفتایی هم رخ داده که جای خوشوقتی دارد. تحریم روزافزون کشتیرانی، عدم واگذاری قطعات هواپیما، راه نیافتن ناوگان جاده ای به برخی کشورهای مجاور و… در کنار کمبود اعتبارات تنها بخشی از جنگ مزبور است.