| کد خبر: 15036 |

◄ تغییر مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک / زیان ۴۴۱ میلیارد تومانی صدرا؛ حاصل بی‌تدبیری دولت قبل

تین نیوز | تغییر مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، قول معاون وزیر در خصوص بهره‌برداری از آزادراه حرم تا حرم، اظهارات مدیر طرح برقی سازی خطوط راه‌آهن در خصوص بهترین گزینه برای همکاری با ایران در زمینه برقی کردن خطوط ریلی، تغییر مسیر راه آهن اصفهان به شهرکرد، تغییر مسیر پرواز آمستردام-کوالالامپور‌ به سمت فضای ایران، ورود قطعات هواپیما به ایران، ازسرگیری تردد مستقیم خطوط معتبر كشتیرانی جهان در بندر شهید رجایی، بی‌تدبیری دولت قبل در خصوصی‌سازی صدرا و ... از مهمترین خبرهای حمل و نقلی هفته است که در گزارش زیر به طور خلاصه بازنشر شده است. 
 
بخش جاده‌ای

1- سید رضا حسینی جایگزین  مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شد
طی حکمی از سوی عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تغییر کرد. براین اساس سید رضا حسینی جایگزین کامران رحیم اف در این شرکت شد. وی پیش از این عضو هیات مدیره و نیز مدیرکل مهندسی مشاور آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بوده است.

2- ورود دو کانتینر هندی به ایران برای ترانزیت آزمایشی به مقصد آذربایجان و روسیه
مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ورود دو کانتینر هندی به ایران برای ترانزیت آزمایشی به مقصد کشور های آذربایجان و روسیه با حمل از طریق کریدور شمال ـ جنوب ایران، در اولین روز مرداد خبر داد.
محمد جواد عطرچیان گفت: یک هیئت هندی نیز همراه این دو کانتینر امروز (اول مرداد) وارد ایران می شوند تا هزینه و روند حمل و ترانزیت را بررسی و سپس در قالب یک گزارش به اتاق بازرگانی هندوستان ارائه کنند.

3- آزادراه حرم تا حرم به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
علی نورزاد معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در بازدید از آزادراه حرم تا حرم گفت: با افزایش تعداد ماشین آلات راهسازی و کارخانجات قیر و افزایش شیفت‌های کاری این پروژه به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. 

4- به خطر افتادن ایمنی اتوبوس‌ها با دستکاری رانندگان
 سرهنگ سیدهادی هاشمی رییس سابق راهور تهران با اعلام اینکه نظارت و کنترل بر ایمنی اتوبوسها در کشور بسیار ضعیف است، افزود: اولین ایمنی باید از سوی کارخانه سازنده اتوبوس انجام شود، متاسفانه در کشور ما در بسیاری موارد وقتی اتوبوسی با استاندارهای لازم از کارخانه خارج می شود، عامل راننده و مالک اتوبوس اغلب در خودرو دخل و تصرف می کنند.
وی تاکید کرد: صدر درصد رانندگان اتوبوس در ایران در اتوبوس دخل و تصرف هایی اعم از نسب باک اضافه، دستکاری برق خودرو، نسب پرده و روکش که عوامل تشدید کننده آتش هستند و ... می کنند که موجب کاهش ایمنی اتوبوس و یا حتی حادثه آفرین بودن آن می شوند. 

5- عدم رعایت نکات ایمنی در ساخت قطعه چهارم آزادراه تهران - شمال
فرماندار چالوس از عملکرد پیمانکار طرح ساخت قطعه چهارم آزادراه تهران - شمال (مسیر ارتباطی مرزن آباد - چالوس) انتقاد کرد و گفت: در فرآیند عملیات اجرایی این طرح بسیاری از مسایل مهندسی و نکات ایمنی رعایت نشده است.
محمدناصر زندی گفت: با اینکه این قطعه آزادراه فروردین سال گذشته به بهره برداری رسید، اما در فرآیند عملیات اجرایی این طرح بسیاری ازمسایل مهندسی و نکات ایمنی رعایت نشده است. 

بخش ریلی 

1- چین؛ بهترین گزینه برای همکاری با ایران در زمینه برقی کردن خطوط ریلی
قاسم ساکتی، مدیر طرح برقی سازی خطوط راه‌آهن اظهار کرد: با توجه به دانش گسترده چین در زمینه توسعه برقی سازی خطوط ریلی – که سالانه حدودا 2500 کیلومتر از خطوط دیزلی خود را به خطوط برقی تبدیل می کند – بهترین گزینه ممکن برای همکاری، همین کشور است.

2- اجرای خط راه آهن مشهد و گرگان با ترک تشریفات
حسین محمدزاده عضو کمیسیون عمران اظهار کرد: در جلسه 24 تیرماه بین کمیسیون عمران مجلس و وزارت راه شهرسازی، جناب وزیر در کمیسیون ترک تشریفات از قرارداد اجرای خط راه آهن مشهد و گرگان را اعلام کرد و براین اساس وزارت راه شهرسازی موظف است بدون تشریفات با پیمانکار مناسب قرارداد امضا کند.

3- تغییر مسیر راه آهن اصفهان به شهرکرد
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با موافقت وزارت راه و شهرسازی مسیر راه آهن اصفهان به شهرکرد از منطقه ویژه اقتصادی به پشت این منطقه در جوار گردنه رخ تغییر کرد. سلیمانی افزود: مسیر قبلی راه اهن از منطقه ویژه اقتصادی استان می گذشت که واگذاری زمین های این منطقه را با مشکل مواجه کرده بود.

4- اتصال استان‎های جنوبی و مركزی با ساخت راه آهن چهارمحال و بختیاری
محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور بهره ‎برداری از پروژه ملی راه آهن چهارمحال و بختیاری را كمك موثری به صنعت حمل و نقل كشور بیان كرد و گفت: با اجرایی شدن این پروژه اتصال استان‎های جنوبی و مركزی محقق می‏ شود. شریعتمداری افزود: با اجرایی شدن پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری اتصال استان‎های جنوبی و مركزی محقق و 400 كیلومتر از این مسیر ارتباطی كوتاه‎ و در نتیجه مسیر ارتباطی امن‎تر و نقاط پرحادثه نیز كمتر می‎شود. 

بخش هوایی
 
1- تغییر مسیر پرواز آمستردام-کوالالامپور‌ به سمت فضای ایران
‌ابراهیم شوشتری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها گفت: پس از بروز سانحه هواپیمای مالزیایی در آسمان اوکراین و اعلام آمادگی ایران برای پذیرش پروازهای عبوری از شمال اروپا به شرق آسیا، پرواز آمستردام-کوالالامپور‌ این شرکت هواپیمایی مسیر خود را به سمت فضای ایران تغییر داد و هر روز از آسمان ایران عبور می‌کند. 

2- ورود قطعات هواپیما به ایران
علی محمد نوریان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با اشاره به واردات واردات قطعات هواپیما به ایران گفت: تا حدودی شرایط نسبت به سابق بهتر شده است و بخشی از قطعات مورد نیاز هواپیما تامین شده است.
وی افزود: پیش از این شرکت‌های خارجی به علت فضای بین‌المللی رغبتی برای تجارت با ایران نداشتند اما در حال حاضر جواب ما را می دهند و قیمت‌ اعلام می‌کنند.

3- ساخت سالن انتظار VIP جدید در فرودگاه امام
سید غلامرضا شیرازیان مجری طرح توسعه فرودگاه امام تصریح کرد:  باتوجه به محدودیت فضای سالن انتظار فرودگاه، این مساله شرایط همراهان و بدرقه کنندگان حجاج را سخت می کند که با هماهنگی سازمان حج و زیارت قرار شد ساخت یک سالن VIP جدید در فرودگاه امام (ره) در دستور کار قرار گیرد. 

4- انجام تعمیرات سبك موتور هواپیمای فوكر 100 در كشور 
 معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی كشوری اعلام كرد: به همت متخصصان توانمند داخلی امكان انجام تعمیرات سبك موتور هواپیمای فوكر 100 در كشور فراهم شد. حمید حبیبی اظهارداشت: به دلیل تحریم های اعمال شده و عدم همكاری شركت سازنده در جهت انجام تعمیرات موتورهای فوكر 100 ساخت شركت رزرویس صنایع هوایی ایران با مشاركت شركت های هواپیمایی مركز تعمیراتی موتورهای فوق را در داخل كشور ایجاد كرد. 

بخش دریایی

1- ازسرگیری تردد مستقیم خطوط معتبر كشتیرانی جهان در بندر شهید رجایی
 پس از لغو تحریم های بندری، نخستین كشتی لاینر خارجی متعلق به خط كانتینری ون های در مراسمی با حضور مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران بندر شهید رجایی در بزرگترین بندر تجاری كشور پهلو گرفت. 
این كشتی با ظرفیت 6 هزارTEU كانتینر از بندر سنگاپور به جبل علی و از آنجا به به بندر شهید رجایی آمده است.
با از سرگیری تردد مستقیم خطوط معتبر كشتیرانی جهان در بندر شهید رجایی فاصله دستیابی به كالاها به میزان هفت روز كاهش می یابد.

2- بی تدبیری دولت قبل در خصوصی‌سازی صدرا
عضو انجمن مهندسی دریایی ایران درباره زیان 441 میلیارد تومانی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در سال 1392 گفت: این زیان حاصل بی تدبیری دولت قبل در خصوصی‌سازی غلط این شرکت است.
حسن رضا صفری با اشاره به اینکه صدرا به دلیل شیوه خصوصی سازی اشتباه آن به این حال و روز افتاده است، افزود: نمی توانیم وضعیت صدرا را به کل صنایع دریایی کشور تعمیم دهیم. چرا که به عنوان مثال شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت نفتکش در بدترین شرایط تحریم توانستند به وظایف خود عمل کنند. وضعیت صدرا یک وضعیت خاص بوده که دلایل خاصی هم دارد.

3- از 15 مرداد تمامی درخواست های صدور اجازه حرکت، الکترونیکی می‌شود
با عملیاتی شدن سایت صدور اجازه حرکت الکترونیکی توسط نمایندگان شرکت های کشتیرانی، از 15 مردادماه تمامی درخواست های صدور اجازه حرکت، تنها از طریق سایت http://gcomsgateway.pmo.ir ثبت می شود. 

4- انتصاب مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی
 طی حکمی از سوی محمد سعیدنژاد معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خسرو سرایی به عنوان مدیرکل ترانزیت و تعرفه منصوب شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.