| کد خبر: 126661 |

◄ صنعت حمل ونقل نیازمند درگیر شدن با تکنولوژی‌های بروز دنیاست

تین‌نیوز| عضو هیات مدیره فدراسیون تشکل‌های دانش بنیان اتاق ایران توسعه جایگاه صنعت حمل‌ونقل کشور منوط به حضور تکنولوژی‌های بروز دنیا در تمام حوزه‌های حمل‌ونقل دانست.

بهمن افتخاری که اخیرا به سمت عضو هیات مدیره فدراسیون تشکل‌های دانش بنیان اتاق ایران منصوب شده‌‌ است در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز عنوان کرد: مجمع تشکل‌های دانش بنیان در سال 1394 با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی و زیر نظر هر دو نهاد در اتاق بازرگانی به ثبت رسید. در حال حاضر این مجمع 24 عضو تشکلی دارد که در مجموع نماینده بیش از 2 هزار 500 شرکت عضو است.

وی در همین رابطه ادامه داد: ساماندهی تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان از طریق سازماندهی  فعالان مربوط در تشکل‌‌های حرفه‌ای و صنعتی، زمینه‌سازی، تقویت و موثر کردن نقش و فعالیت شکل‌های مختلف تولیدی و صادراتی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ... بخشی از اهداف ما در این مجمع عنوان کرد.

بهمن افتخاری در خصوص جایگاه صنعت حمل‌ونقل در فدراسیون تشکل‌های دانش بنیان اتاق ایران، عنوان کرد: همان طور که همه می‌دانند صنعت حمل‌ونقل در حوزه‌های راه، دریا، ریل و هوا تعریف شده است و برای اینکه در تمام حوزه‌های حمل‌ونقلی کیفیت و توسعه تقویت شود نیازمند درگیر شدن تکنولوژی‌های برتر در حوزه‌های مختلف هستیم در همین راستا ما تلاش می‌کنیم  در حوزه های مختلف اتحادیه‌ها و شرکت‌های عضو این موضوع را بسط دهیم.

یکی از پروژه‌هایی که از دو سال گذشته از طریق مجمع تشکل‌های دانش بنیان و اتحادیه هوافضا در دست پیگری بود حضور شرکت‌های دانش بنیان در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بود؛ در همین راستا اگر بخش خصوصی دانش بنیان بتواند در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام مستقر شود بخش اعظمی از هزینه‌های این شرکت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و این شرکت‌ها می‌توانند در سطح بین‌المللی رقابت کنند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.