|
کد خبر:
124232
|
ایران، روسیه وآذربایجان توافق کردند
تیننیوز| رئیس کارگروه ترانزیت شرکت راه آهن از کاهش ٥ درصدی تعرفهها در اجلاس سه جانبه راه آهن ایران، روسیه و آذربایجان برای فعال سازی کریدور شمال-جنوب خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سفارت ایران در مسکو، نمایندگان راه آهن های سه کشور ایران، روسیه و آذربایجان در خصوص سازماندهی حمل بار در چارچوب کریدور حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب از طریق قلمرو آذربایجان و همچنین توسعه پتانسیل ترانزیتی ترمینال مرزی آستارای ایران به بحث و گفتگو نشستند.
محور اصلی مذاکرات سه جانبه تعین نرخ تعرفه ترجیحی برای سال ۲۰۱۷ و تعیین زمان سیر بار در این مسیر بود.
نمایندگان سه کشور در خصوص فعال سازی این مسیر برای حمل بار کشورهای روسیه، آذربایجان، بلاروس، لتونی، استونی و فنلاند به طرف خلیج فارس و هند و بالعکس بحث و تبادل نظر کرده و در خصوص تعرفه های آن به توافق نظر رسیدند.
حسین عاشوری، رئیس کارگروه ترانزیت شرکت راهآهن در این زمینه اظهار داشت: پس از ۱۴ سال کشورهای ایران، روسیه و هند بر سر راه اندازی این کریدور توافق کردند و در سال ۲۰۱۶ با همکاری راه آهن های آذربایجان و روسیه اولین قطار باری آزمایشی را در مسیر بمبئی هند- بندرعباس-آستارا- مسکو راه اندازی کردیم.
وی بیان کرد:در چارچوب گفتگوهای سه جانبه توافق شد با کاهش ۵۰ درصدی نرخهای تعرفه برای سال ۲۰۱۷ این مسیر به صورت عملیاتی فعال شود و امیدواریم که با پیوستن کشورهای نامبرده(فنلاند-استونی- لتونی- بلاروس) به این کریدور شاهد فعال سازی جدی این مسیر باشیم.
عاشوری به دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: روسیه علاوه بر مساعدت در کاهش تعرفه ها پیشنهاد داد در نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک روسیه (ترانس راشا) بسته پیشنهادی این کریدور به تمامی مشتریان معرفی و عرضه شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به ساخت خط آهن آستارا- آستارا که حداکثر تا دو ماه آینده به پایان میرسد، کشورهای ایران و آذربایجان عزم خود را برای فعال سازی این کریدور نشان دادند و پیش بینی میشود که مسیر قزوین - رشت حداکثر تا ۶ ماه آینده به بهره برداری برسد و با تکمیل این محدوده کریدور کامل شده و سرعت حمل بار بیش از گذشته شود.
محور اصلی مذاکرات سه جانبه تعین نرخ تعرفه ترجیحی برای سال ۲۰۱۷ و تعیین زمان سیر بار در این مسیر بود.
نمایندگان سه کشور در خصوص فعال سازی این مسیر برای حمل بار کشورهای روسیه، آذربایجان، بلاروس، لتونی، استونی و فنلاند به طرف خلیج فارس و هند و بالعکس بحث و تبادل نظر کرده و در خصوص تعرفه های آن به توافق نظر رسیدند.
حسین عاشوری، رئیس کارگروه ترانزیت شرکت راهآهن در این زمینه اظهار داشت: پس از ۱۴ سال کشورهای ایران، روسیه و هند بر سر راه اندازی این کریدور توافق کردند و در سال ۲۰۱۶ با همکاری راه آهن های آذربایجان و روسیه اولین قطار باری آزمایشی را در مسیر بمبئی هند- بندرعباس-آستارا- مسکو راه اندازی کردیم.
وی بیان کرد:در چارچوب گفتگوهای سه جانبه توافق شد با کاهش ۵۰ درصدی نرخهای تعرفه برای سال ۲۰۱۷ این مسیر به صورت عملیاتی فعال شود و امیدواریم که با پیوستن کشورهای نامبرده(فنلاند-استونی- لتونی- بلاروس) به این کریدور شاهد فعال سازی جدی این مسیر باشیم.
عاشوری به دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: روسیه علاوه بر مساعدت در کاهش تعرفه ها پیشنهاد داد در نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک روسیه (ترانس راشا) بسته پیشنهادی این کریدور به تمامی مشتریان معرفی و عرضه شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به ساخت خط آهن آستارا- آستارا که حداکثر تا دو ماه آینده به پایان میرسد، کشورهای ایران و آذربایجان عزم خود را برای فعال سازی این کریدور نشان دادند و پیش بینی میشود که مسیر قزوین - رشت حداکثر تا ۶ ماه آینده به بهره برداری برسد و با تکمیل این محدوده کریدور کامل شده و سرعت حمل بار بیش از گذشته شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.