| کد خبر: 12085 |

◄ تحول سازمانی در گرو تعامل، همراهی و مشارکت عموم کارکنان

وبلاگ تین نیوز | پس از درج مطلبی در تین نیوز که به افزایش فاصله بین مدیران و کارکنان و عدم وجود فضای دوستانه‌ بین این دو قشر در شرکت ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی پرداخته بود. سید مرتضی ناصریان کارشناس ارشد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در این باره در تین نیوز نوشت:

" تعامل و همراهی و مشاركت عموم كاركنان يك سازمان يا شركت با مديران ارشد باعث هم افزايی و تحول فوق العاده در آن مجموعه خواهد شد و رفتار و عملكرد مديريتی مديران ارشد مهمترين عامل در جهت حصول اين همراهی و مشاركت عمومی می‌باشد.
مديران ارشدی كه هيچگونه روش و ابزارهايی را برای اظهار نظر كاركنان فراهم نمی‌كنند و به ارتباطات از كانال روابط رسمی و سلسله مراتب مديريتی خود را محدود می‌كنند نمی‌توانند به اين مهم يعنی ‌اين همراهی و مشاركت عمومی برسند.
مديران ارشد بايد علل رفتارهای خود را برای كاركنان مرتبط و موثر از يك تصميم توضيح دهند و جهت گيری‌های فعاليت‌های سازمان در چارچوب اهداف روشن و واضحی برای عموم كاركنان باشد. مثلا برنامه استراتژيك منتشر شده‌ای داشته باشند يا اهداف و برنامه سالانه در دسترس عموم كاركنان موجود باشند كه همگان خود را با آن برنامه و اهداف تطبيق دهند و اگر كاستی در برنامه باشد كارشناسان بتوانند نظرات خود را اظهار نمايند و صرفا دستوراتی از بالا تلقی نشود هرچند بنا به مسئوليت مديران ارشد بايد برنامه ها مصوب مديران ارشد باشد.
ابزارهايی نظير نظام پيشنهادات برای همراهی عموم كاركنان بسيار موثر است ولی در معدود ادارات و شركتها بكار گرفته می‌شود چون نتايج كوتاه مدت و محسوسی برای مديريت ارشد ندارد و در واقع نوعی فرهنگ‌سازی و سرمايه گذاری دراز مدت برای مدير ارشد محسوب می‌شود.
نقش واحد روابط عمومی و مشاوران مديران ارشد در درك و تحليل فرهنگ سازمانی و شايعات رايج بين كاركنان و ذينفعان برای انعكاس و رفع نگرانی‌های آنها مهم است. "

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.