| کد خبر: 116882 |

امیر دریادار سیاری:

امنیت حاصل از حضور ایران در دریاها نصیب حال بسیاری از کشورها نیز شده است

تین نیوز| فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در نیروی دریایی ارتش تلاش کرده‌ایم تا متناسب با بومی‌سازی تجهیزات و نیازها، نسبت به رشد توانمندی‌های علمی خود در حوزه‌های گوناگون نیز اقدام کنیم که یکی از این حوزه‌ها، طب رزم دریا و طب پیشگیرانه دریایی است که کارآمدی نیروها را در شرایط مختلف افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم افتتاحیه ی چهارمین همایش ملی طب پیشگیری، بهداشت و درمان دریایی در بندرعباس، افزود: حضور این نیرو در آب های آزاد و دور دست برای حفظ منافع کشور نیز لزوم پرداختن به حوزه بهداشت و درمان دریایی را افزایش داده و عاملی برای توجه بیشتر صاحب نظران به پزشکی دریایی شده است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر شاهد جهش های خوبی در حوزه بهداشت و درمان نداجا در حوزه های نیروی انسانی و تجهیزات هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بهره‌مندی از دریا به امکانات و دانش نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در نیروی دریایی ارتش تلاش کرده‌ایم تا متناسب با بومی‌سازی تجهیزات و نیازها، نسبت به رشد توانمندی‌های علمی خود در حوزه‌های گوناگون نیز اقدام کنیم که یکی از این حوزه‌ها، طب رزم دریا و طب پیشگیرانه دریایی است که کارآمدی نیروها را در شرایط مختلف افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: اقدام هایی نظیر اعزام 49 ناوگروه به آب های آزاد و دوردست برای حفظ منافع کشور و ابلاغ پیام صلح و دوستی ایران اسلامی به سایر کشورها، اسکورت 3 هزار و 850 کشتی نفت کش و تجاری با حضور در خلیج عدن و بالا نگاه داشتن پرچم جمهوری اسلامی بین 40 کشور حاضر در آن منطقه نیاز به نیروی انسانی سالم دارد که با واسطه توان بالای پزشکی دریایی این نیرو مشکلی در این زمینه نداریم.

 سیاری اضافه کرد: حضور ما در دریاها و آب‌های بین‌المللی حضوری مقتدرانه اما توأم با صلح‌طلبی و ایجاد امنیت بوده و امنیت حاصل از حضور ما در دریاها نصیب حال بسیاری از کشورها نیز شده است.

فرمانده نداجا اضافه کرد: اکنون نیز ناوگروه 44 نداجا در بندر دوربان آفریقای جنوبی است که 15 اسفند به بندرعباس بازخواهد گشت که این دریانوردی طولانی نیازمند انسان هایی سالم است.

سیاری اظهار کرد: زمانی تصور حضور پزشک متخصص در منطقه کُنارک وجود نداشت ولی اکنون پزشک متخصص در این منطقه مستقر است و از سوی دیگر با توجه به استقرار هزاران نفر از کارکنان این نیرو در سواحل مکران احداث بیمارستان جاسک در سال جاری آغاز می شود.

وی ادامه داد: سواحل مکران یکی ازمهم ترین و کمتر تراکم ترین سواحل کشور بوده که زندگی در آن دارای شرایط ویژه و خاصی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به  تلاش‌های صورت گرفته از سوی این نیرو برای رشد و توسعه در سواحل مکران، بیان کرد: ارتش برای رشد ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی استان هرمزگان و از جمله پرسنل خود در استان هرمزگان نسبت به ایجاد دو بیمارستان تخصصی در این استان اقدام خواهد کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.