| کد خبر: 115635 |

در جریان معاملات فرابورس رخ داد؛

عرضه ۹۳۸ میلیارد ریال اسناد خزانه

تین نیوز| در حالی عرضه عمده چهارسری اسناد خزانه اسلامی به ارزش ۹۳۸ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال صورت گرفته که قرار است سهام سومین شرکت انفورماتیکی هفته آینده برای اولین بار در فرابورس عرضه شود.

در جریان معاملات دیروز فرابورس، عرضه عمده چهار سری اسناد خزانه اسلامی در نمادهای «اخزا۷۴»، «اخزا۸۴»، «اخزا۹۴» و «اخزا۱۰۴» صورت گرفت که ارزش مجموع معاملات آنها ۹۳۸ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال بود.

همچنین در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز، سه میلیون ورقه به ارزش تقریبی ۲ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال معامله شد که اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با معامله ۲۰۱ هزار ورقه به ارزش ۱۷۳ میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار تجربه کرد.

این در حالی است که در راستای سیاست‌های شفاف‌سازی و عرضه شرکتهای در بورس و اوراق بهادار، سهام سومین شرکت انفورماتیکی به عنون یکی از فعالان عرصه مخابرات کشور که با ارائه راهکارهای نوین در حوزه خدمات ارزش افزوده، امکاناتی را برای مشترکان تلفن همراه، تلفن ثابت و سایر بسترهای ارتباطی فراهم کرده است، در فرابورس عرضه خواهد شد.

مبین‌وان که با نماد " اوان" به تابلوی آیفکس وارد خواهد شد، سومین شرکت حوزه انفورماتیک بورسی است. دو شرکت قبل هر یک با حدود قیمتی هر سهم ۹۰۰ تومان روی تابلو ثبت شدند که با گذشت چند ماه در حال حاضر به ۲.۵ برابر قیمت معامله می شوند.

با توجه به ضریب نفوذ بالای تلفن ثابت و همراه در تمامی مناطق کشور حتی در دور افتاده‌ترین مناطق، خدمات ارائه شده بر این بسترها به عنوان ابزاری موثر و کارآمد برای اطلاع‌رسانی، افزایش آگاهی و ارئه اطلاعات هدفمند برای مخاطبان خاص در سراسر کشور تبدیل شده است.

به همین منظور این شرکت با استفاده از تجربیات خود در حوزه بازاریابی بین‌المللی و نرم‌افزار اختصاصی توانسته به عنوان نخستین ارائه کننده خدمات ارزش افزوده (VAS) مخابراتی در ایران محصولات خود را به مشترکان معرفی کند؛ بر اساس پذیرشی که در فرابورس انجام شده، قرار است ۱۰ درصد از سهام این شرکت برای اولین بار هفته آینده در فرابورس عرضه شود.

همچنین در بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس روز جاری در حالی نزدیک به ۴۳ میلیون ورقه به ارزش ۱۹۵ میلیارد ریال دادوستد شد که بازار دوم خود را آماده بازگشایی نماد «غشهداب» مربوط به شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان در جریان معاملات فردا می‌کند. نماد این شرکت امروز به این بازار انتقال یافته بود.

در این میان رصد معاملات صورت گرفته در این سه بازار نشان می‌دهد، نماد «ذوب» در عین حال که به عنوان پربیننده‌ترین نماد معاملاتی لقب گرفت همچنین بیشترین حجم معامله را نیز با دادوستد نزدیک به ۵ میلیون سهم تجربه کرد. نماد «کیمیا» مربوط به شرکت کیمیای زنجان گستران نیز بیشترین ارزش معاملات را به میزان ۳۳ میلیارد ریال به ثبت رساند. بالاترین رشد قیمتی نیز در حالی به نمادهای «فزرین» و «ساینا» تعلق گرفته که نماد تازه بازگشایی شده «اپرداز» و نماد «خفناور» بیشترین افت قیمتی را شاهد بود.

این در حالی است که شاخص فرابورس نیز روز گذشته افت یک واحدی را در عملکرد روزانه به ثبت رساند و به این ترتیب در ارتفاع ۸۵۱ واحدی ایستاد.  در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز سهامداران دادوستد ۷ میلیون ورقه به ارزش ۹۲ میلیارد ریال را تجربه کردند. در این میان صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان ETFها تجربه کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.