| کد خبر: 112451 |

رشد ۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه ۹۶ تحقق نمی یابد

تین‌نیوز| عضوکمیسیون عمران مجلس با اشاره به پیش بینی رشد ۵۰ درصدی بودجه عمرانی در لایحه بودجه ۹۶ کل کشور،گفت:هرچند اعتبارات این بخش رشد خوبی داشته اما همانند امسال امکان تحقق پایینی دارد.

 
مجید کیان پوربا اشاره به رقم اعتبارات عمرانی درنظرگرفته شده در لایحه بودجه 96 کل کشور،گفت: هر چند بودجه عمرانی برای سال آتی 50 درصد رشد داشته ،اما همانند امسال امکان تحقق پایینی دارد.

نماینده مردم درود و ازنا درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه متاسفانه بیش از 90 درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری می شود،افزود: تخصیص10 درصد اعتبارات برای بخش عمرانی بسیار ناچیز بوده و نیمه کاره رها شدن آن ها را در پی دارد.

میزان تخصیص بودجه عمرانی در سال های قبل قابل پذیرش نیست
وی با تاکید بر اینکه میزان تخصیص بودجه عمرانی در سال های قبل قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: رشد میزان بودجه عمرانی کار بزرگی نیست؛بلکه زمانی می توان به مفید بودن افزایش رقم اعتبارات پی برد که این افزایش در تخصیص بودجه لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم،با بیان اینکه برنامه ریزی مناسب برای هزینه کرد بودجه عمرانی لازم است، گفت: بی عدالتی در تخصیص اعتبارات به پروژه های عمرانی قابل پذیرش نیست.

کیان پور با تاکید بر اینکه عدم تخصیص بودجه درنظرگرفته به بخش عمرانی نتیجه ضعف در ارزیابی درآمدها است، افزود: بسیاری از پروژه های عمرانی کشور در نتیجه کافی نبودن بودجه های در نظرگرفته شده سالیان سال متوقف شده اند.

واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی با دریافت تضامین کافی باشد
وی با اشاره به بخش دیگری از لایحه بودجه 96 کل کشور در خصوص واگذاری طرح های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی، گفت: با واگذاری طرح های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی ،علاوه بر اینکه بار سنگینی از دوش دولت برداشته خواهد شد این پروژه ها نیز تکمیل می شوند.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: واگذاری طرح های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی نیز باید با لحاظ شرایط و در نظر گرفتن تضامین کافی صورت بگیرد.
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.