| کد خبر: 10917 |

احیای جاده ابریشم از نتایج تعامل ایران و اندونزی

تین نیوز |  استاندار استان مرکزی گفت: رشد اقتصادی ایران به ویژه استان مرکزی و نیز تعامل ایران و اندونزی می تواند جاده ابریشم را احیا کند.
محمد حسین مقیمی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی که با حضور سفیر اندونزی و هیئت همراه انجام شد با اشاره به اینکه استان مرکزی یکی از 5قطب برتر صنعتی کشور است اظهار کرد: این استان با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 نفر که حدود 600 هزار نفر آن در اراک ساکن هستند دارای ظرفیت ها و تواناییهای خوبی در زمینه صنعت است.
 
وی افزود: این استان دارای 12 شهرستان 32 شهر و 735 روستا بوده که در راستای تولیدات کشاورزی نیز گام های تاثیر گذاری برداشته و محصولات عمده کشاورزی استان مرکزی شامل گندم، گل و گیاه و نیز محصولات دامی مانند گوشت قرمز و گوشت سفید و همچنین تخم مرغ و شیر است.
 
استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی بیش از 2900 واحد صنعتی را در خود جای داده که این صنایع شامل صنایع کوچک و بزرگ بوده و در اشتغالزای نیز توانسته گام های خوبر را بردارد.
 
مقیمی با اشاره به کارخانه های سازنده تجهیزات صنعتی اراک گفت: استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و نخستین استان در تنوع محصولات تولیدی است و در تولیدات خودروهای ریلی، ماشین آلات صنعتی و راه سازی، آلومینیم، نفت و گاز ، سنگهای معدنی، خودروسازی، لوله های گالوانیزه، سازه های عظیم فلزی، تجهیزات نیروگاهی، ایزوگام، صنایع غذایی، صنایع تبدیلی کشاورزی و بسیاری از رشته های دیگرپیشگام است.
 
وی افزود: استان مرکزی دارای قدمت بوده و از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است و نیز علاوه بر ظرفیت های متعدد صنعتی، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی جاذبه های گردشگری را نیز دارد.
 
استاندار مرکزی گفت: ایران درمدت چند سال گذشته با تحریم هایی مواجه بوده که در سایه اراده و توانمندی بالای نیروی انسانی و برنامه های مناسب توانسته این فشارها را با موفقیت پشت سربگذارد و صادرات و واردات را انجام دهد.
 
مقیمی با اشاره به علاقه 2 کشور بر ارتباط 2 جانبه اقتصادی گفت: استان مرکزی به عنوان یکی از کانون های مهم صنعت و کشاورزی ایران آمادگی دارد با اعزام هیئت های تجاری به طور جدی تقویت روابط 2 جانبه اقتصادی را پیگیری کند و در این راستا گام بردارد.
 
وی افزود: این 2 کشور از نظر دینی وفرهنگی با یکدیگر نزدیک هستند و در مسئله سونامی اندونزی اخبار این کشور با حساسیت دنبال می شد و کمک های انسانی در بالاترین سطح در تمامی لایه های اجتماعی برای کمک به حادثه دیدگان انجام شد.
 
استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در حوزه زیرساختهای ارتباطی مانند بهره مندی از فرودگاه بین المللی، راه آهن و برخورداری از تونل ارتباطی شرق به غرب کشور، بسیار غنی است و به عنوان یکی از قطب های قوی انرژی و تغذیه کننده چند استان همجوار مطرح است.
 
مقیمی با اشاره به اینکه 2 کشور دارای توانمندیهای خوبی هستند گفت: تعامل 2 جانبه ایران و اندونزی می تواند نیاز های صنعتی 2 کشور را مرتفع کرده و نیز تجارب فنی ، محصولات تولیدی، تقویت صنعت گردشگری و تبادل دانشجو با راهبری هوشمندانه در بین استان مرکزی و اندونزی ارزیابی و توسعه یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.