| کد خبر: 97832 |

هزینه های بالای آموزش مشکل دریانوردی در کشور

تین‌نیوز| مهمترین مشکل آموزش دریانوردان در کشور هزینه بالای آموزش، تربیت و تامین شرایط کارورزی دانشجویان در دریا است.
 

مدیر کل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آخرین گزارش شورای بین المللی دریانوردی بالتیک ( BIMCO)  در سال 2015 گفت: کماکان صنعت حمل و نقل بین المللی در دنیا با کمبود افسران دریانورد مواجه است و با بهبود نسبی شرایط اقتصادی کشورها و رونق کشتیرانی این کمبود در حال افزایش است و کشورهایی مانند هند، فیلیپین و بنگلادش سعی در استفاده از این فرصت جهت ایجاد اشتغال و تامین دریانورد دارند.
 
علی اکبر مرزبان کاهش نیروی جوان و تک فرزندی در خانواده ها، مشکلات کارهای دریایی، مخاطرات دریایی مانند دزدی دریایی، عدم مزیت درآمد دریانوردی با سایر مشاغل، فقدان تمایل برخی از ملتها به شغل دریانوردی و عدم رونق فعالیت های دریایی در سال های اخیر را از جمله دلایل کاهش و کمبود دریانوردان در سطح دنیا بیان کرد.
 
وی در ادامه در خصوص وضعیت تربیت نیروی انسانی دریانورد در کشور افزود: علی رغم کمبود دریانورد در سطح دنیا خوشبختانه در ایران با تدابیر اندیشه شده کمبودی در سطح افسران پایه عرشه و موتور وجود ندارد و در سطح نیروهای پشتیبانی مانند ملوان عرشه و موتور با مازاد نیاز خطوط کشتیرانی مواجه هستیم و تنها در سمتهای افسران ارشد کمبودهایی وجود دارد که با ارتقاء تدریجی افسران پایه، این کمبود نیز در حال رفع است.
 
وی با اشاره به فعالیت57 مرکز آموزش دریانوردی در سطح کشور اظهار داشت: این آموزشگاه ها سالانه دارای ظرفیت تربیت بیش از1500نفرافسربرای سفرهای نامحدود و 10هزاررنفردریانوردبرای سفرهای نزدیک به ساحل هستند و ضمن توانایی تامین نیروی انسانی موردنیاز کشور، قابلیت تامین دریانوردان در سطح دنیا را نیزدارند. 
 
مرزبان تصریح کرد: برای آموزش و تربیت دریانوردان متناسب با رشد و نیاز صنعت حمل و نقل کشور برنامه ریزهای انجام شده است. مدیرکل اموردریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی مهمترین مشکل آموزش دریانوردان را هزینه بالای آموزش، تربیت و تامین شرایط کارورزی دانشجویان در دریا ذکر کرد.
 
وی با اشاره به روش های کاهش هزینه و تسریع در آموزش و تربیت دریانوردان خاطر نشان کرد: کاهش زمان آموزش های دریانوردی یکی از روش های کاهش هزینه و تسریع در آموزش و تربیت دریانوردان است و از آنجایی که آموزش های دریانوردی کشور به صورت مستمر در حال نظارت و ممیزی است در صورت مشاهده هر گونه کاهش کیفیت دریانوردان، اقدام اصلاحی در خصوص تغییر فرآیند آموزش ها به عمل خواهد آمد.
 
مرزبان با بیان اینکه افسران دریانورد ایرانی از بهترین افسران در سطح دنیا هستند گفت: آموزش و تربیت دریانوردان در کشور تحت کنترل مستمر اداره کل امور دریانوردان و سازمانهای تخصصی بین لمللی است و با مدیریت افزایش ظرفیت حمل دانشجو در ناوگان ملی و رفع مشکل کارورزی دریایی، نیروی انسانی دریانورد کشور بیش از نیاز ناوگان ملی و با قابلیت صدور نیروی انسانی به صنعت حمل و نقل دنیا در حال فعالیت است. 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.