| کد خبر: 91939 |

توسعه زیرساخت‌های سواحل بندرلنگه برای رونق گردشگری ساحلی

تین نیوز | رئیس شورای شهر بندرلنگه از توسعه زیرساخت‌های مناسب سواحل این بندر برای رونق گردشگری ساحلی خبر داد.

 
محمود شریفی درباره احیای گردشگری ساحلی گفت: نواحی ساحلی بندرلنگه به عنوان فضای گردشگری از دیرباز مورد توجه گردشگران بوده و هم‌اکنون به دنبال آشکار شدن بازتاب‌های منفی صنعت گردشگری بر زندگی شهرهای ساحلی برنامه‌ریزی برای این نواحی اهمیت بیشتری یافته است.

وی افزود: با دارا بودن مزیت‌های گردشگری ساحلی و اینکه سواحل بندرلنگه پتانسیل لازم را در این خصوص دارا هستند برنامه‌ریزی‌هایی برای رونق بخشیدن به سواحل این بندر در دستور کار شورا قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر بندرلنگه اضافه کرد: از دیدگاه برنامه‌ریزی شهری توسعه گردشگری در نواحی ساحلی آثار متفاوت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، کالبدی و زیست محیطی در پی دارد و محیط گردشگری نیز تأثیرات فراوانی از این توسعه می‌پذیرد.

شریفی تصریح کرد: در مقیاس کلان توسعه زیرساخت‌های مناسب شهری و مدیریت مدبرانه شهر به منظور پاسخگویی به نیازهای گردشگران ضروری بوده و تجربیات جهانی و الگو گرفتن از نمونه‌های موفق در عرصه گردشگری ساحلی مهم است و ما در مجموعه شورا و شهرداری خود را به این استانداردها نزدیک‌تر کردیم.

وی با اشاره به اینکه کیفیت‌های محیطی در جذب گردشگر مؤثر است، افزود: بهداشتی بودن شرایط زندگی در هتل‌ها، رستوران‌ها، کنار سواحل و معابر عمومی و از همه مهم‌تر پاکی هوا از دیگر شرایط لازم برای توسعه گردشگری در شهرهای ساحلی بوده و برای این منظور لازم است سایر ادارات متولی همکاری لازم را با این مجموعه داشته باشند.

این مسؤول ادامه داد: موضوع دیگری که در برنامه‌ریزی برای نواحی ساحلی اهمیت دارد، ارتقای کیفیت گردشگری در چهارچوب اهداف توسعه پایدار است، در برنامه‌ریزی برای نواحی ساحلی در شهرها باید اهدافی نظیر توسعه پایدار شهری و حفاظت از محیط طبیعی مورد توجه واقع شود.

شریفی در پایان با اشاره به اهداف توسعه پایدار گردشگری گفت: این توسعه رونق و شکوفایی اقتصادی شهر و منطقه را به دنبال خواهد داشت؛ بهبود چهره ظاهری و تصویر شهر در دید گردشگران و تقویت جاذبه‌های فرهنگی از دیگر زمینه‌های مورد توجه است که ما نیز تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم برد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.