| کد خبر: 83737 |

◄ آشنایی با اولین کشتی تفریحی در دریای خزر

تین‌نیوز| کشتی مسافری و تفریحی میرزا کوچک‌ خان از سوی بخش خصوصی باهدف توسعه گردشگری دریایی به کار گرفته‌ شد. این کشتی اولین شناور تفریحی در دریای خزر است که توانسته گواهینامه‌های دریانوردی را از مراجع ذی‌صلاح اخذ نماید.

به گزارش تین‌نیوز، کشتی میرزا کوچک خان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد عرصه صنعت گردشگری شد. این کشتی در سال 1971 در ژاپن ساخته‌شده و دارای 5 طبقه، 74 متر طول، 12 متر عرض، 20 متر ارتفاع و26 کابین درجه‌یک و دو، با گنجایش حدود 250 مسافر است. این کشتی می‌تواند بین استان‌های ساحلی و خارجی تردد کند و مرکز اقامتی آن در حد هتل 4 ستاره است.

مهم‌ترین اهداف فعال کردن این کشتی ایجاد مسافرت‌های تفریحی دریایی بین شهرهای ساحلی گیلان و سایر استان‌های ساحلی شمال کشور و فراهم آوری زمینه سفرهای دریایی به کشورهای حاشیه خزر است.

یکی از ویژگی‌های این کشتی تفریحی این است که با آغاز حرکت کشتی، گروه موسیقی شروع به نواختن می‌کند و فضای بسیار مطلوب و شادابی را برای مسافران و گردشگران به وجود می‌آورد و تا پایان دریانوردی نوای موسیقی در فضای کشتی طنین‌انداز است. استفاده و بهره‌برداری از فضاهای بسیار مطلوب کافی‌شاپ در پایین‌ترین نقطه کشتی و اختصاص کابین‌های اقامتی داخل کشتی، یکی دیگر از ویژگی‌های این کشتی تفریحی است که خاطره آن در یاد تمام مسافران می‌ماند.

کشتی میرزا کوچک خان در 5 طبقه شامل بخش‌های اقامتی نظیر کافی‌شاپ vip  و عمومی، آشپزخانه مجهز کشتی قابلیت ارائه همه نوع غذاهای محلی، ملی و غیر ایرانی را دارد، نشیمن و رزرویشن،  رستوران ویژه باقابلیت یکصدنفر در هر مرحله، عرشه‌ی پاشنه فضای باز کشتی و قابلیت چیدن 250 صندلی جهت اجرای موسیقی و مراسم برخی از امکانات این کشتی است.

کشتی دارای بیمه‌ی مسافر و کشتی است و به‌روزترین تجهیزات دریانوردی روز دنیا مجهز و کلیه‌ی مجوزهای تردد به آب‌های ساحلی و فراساحلی را از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور داراست.







کشتی میرزا کوچک واقع در بندر انزلی می تواند فرصتی برای سفرهای دریایی و جذب گردشگر و توریست باشد و همچنین مکانی برای همایش ها و سمینار ها، جشن ها و مراسمات مذهبی، اعیاد، جشن‌های شخصی و سایر برنامه ها باشد.

نوروز 95؛ با کشتی میرزا کوچک خان
کشتی میرزا کوچک خان در نوروز 95 پذیرای میهمانان و مسافران نوروزی در انزلی بود این در حالی است که در گذشته این کشتی تنها در تابستان با سفرهایی ۴ ساعته در ۱۰ مایلی از سواحل استان گیلان فعال بوده است.

در ایام نوروز امسال، تورهای گردشگری دریایی توسط کشتی میرزا کوچک خان در آب‌های استان گیلان در محدوده بندر انزلی برگزار شد.

مالک کشتی میرزا کوچک خان در خصوص تور گردشگری دریایی توسط این کشتی می‌گوید تورهای دریایی از سوی کشتی میرزا کوچک خان در محدوده آب‌های انزلی برگزار شده است.

توکلی تصریح کرد: هم‌اکنون در حال رایزنی با دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور برای ورود تورهای فراوان به انزلی جهت برگزاری گشت‌های دریایی هستیم.

مالک کشتی میرزا کوچک خان بابیان اینکه امکان اقامت شبانه در کشتی میرزا کوچک خان در آب‌های خزر در ایام نوروز وجود داشت، گفت: کشتی میرزا کوچک دارای انواع امکانات گردشگری ازجمله رستوران، کافه‌تریا، محل استراحت و سایر امکانات رفاهی و گردشگری است. همچنین این کشتی دارای 24 اتاق و 100 تخت است که هر اتاق بین دو تا هشت تخت را در خود جای‌داده است.

به گفته توکلی، برگزاری کنسرت، ارکسترهای مختلف، استفاده از موسیقی‌ها مجاز روی عرشه کشتی ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده است. همچنین شام، نهار و صبحانه در رستوران کشتی میرزا کوچک برای گردشگرانی که این کشتی را برای تفریح انتخاب می‌کنند، سرو خواهد شد.

مالک کشتی میرزا کوچک خان، نقش  و حمایت مدیریت اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان را جهت فعالیت مجدد کشتی میرزا کوچک بسیار تأثیرگذار دانست و تأکید کرد: به‌زودی از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و صداوسیما، تبلیغات گسترده‌ای برای جذب گردشگران جهت استفاده از گشت‌های دریایی کشتی میرزا کوچک خان انجام خواهد شد.

وی افزود: کشتی میرزا کوچک خان موفق به اخذ تمام گواهینامه‌های بین‌المللی دریانوردی شده و می‌تواند فعالیت خود را در آب‌های بین‌المللی خزر نیز آغاز کند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسين نصرالهى 0 1

    سلام
    لطفا نحوه تماس با مديريت كشتى ميزا كوچك خان در خصوص هماهنگى مراسم ازدواج خصوصى بطور محدود را بفرماييد.
    سپاسگزارم

  • دریا تاجدینی 1 0

    لطفا شماره تماس برای رزرو کشتی