| کد خبر: 79746 |

دور جدید فعالیت ترمینال اپراتور APM و کشتیرانی مرسک

تین نیوز | گروه کشتیرانی مرسک و ترمینال اپراتور APM به دنبال سپری کردن سالی ناموفق به لحاظ سود دهی، به فکر شکل گیری روابط جدیدی هستند.

ترمینال اپراتورAPM و کشتیرانی مرسک قرارداد تجاری منعقد کرد که به موجب آن، به کشتی های مرسک ظرفیتی برای پهلوگیری و بارگیری در ترمینالهایی که از نظر استراتژیکی مهم ارزیابی می شوند، اختصاص داده می شود. نکته قابل توجه اینکه براساس مفاد این قرارداد، اساسا همه منافع و خطرات مرتبط با مالکیت  ترمینال های APM، متوجه کشتیرانی مرسک نیز خواهد بود.

درگذشته، دوطرف علاقه مند به انجام فعالیت های تجاری به صورت مجزا از یکدیگر بودند، در واقع ترمینال اپراتورهای APM سیاستی در پیش گرفته بود تا این تضمین را به مشتریان بدهد که به عنوان یک اپراتور مستقل عمل کنند ومنفعت تجاری کشتیرانی مرسک را بر دیگر مشتریان ترجیح نمی دهد، از سوی دیگر کشتیرانی مرسک نیزاز تسهیلات ترمینال اپراتورهای APM استفاده نمی کرد.

شایان ذکر است، از سال 2009، بازار کانتینری با شدیدترین بحران رو به رو شد و به دنبال آن کاهشی چشم گیری درمیزان سود کشتیرانی مرسک و ترمینال اپراتورهای APM رخ داد. به نظر می رسد که در حال حاضر هر دو طرف سیاست های قبلی را کنار گذاشته و تصمیم بر نهایت بهره گیری از همکاری های دو جانبه اتخاذ کرده اند.

ترمینال اپراتورهای APM در سال 2015، گزارشی مبنی بر افت 27.3 درصدی در سود خالص را در مقایسه با سال گذشته ارائه دادند، چنانچه دفترمرکزی مستقر در شهر هاگ این شرکت، ملزم به پرداخت هزینه ناشی از کاهش حجم کالا ونرخ در بازارهای وابسته به نفت شد.

نکته حائز اهمیت اینکه ترمینالی که در کشتیرانی مرسک فعال است یک سود 654 میلیون دلاری را در سال 2015 کسب کرد که در مقایسه با میزان سود اکتسابی 900 میلیون دلاری سال 2014،افت 26.3 درصدی را به نمایش می گذارد.
شرکت مادر ترمینال اپراتورهای APM اظهار داشت: قیمت پایین نفت منجر به کاهش شدیدی در حجم واردات شرکت های تولید کننده نفت در آفریقای غربی ، روسیه و برزیل شد.

از این نکته نباید غافل ماند که ضرر مالی در پی بعضی تحریم ها و محرومیت های اعمال شده در دو سال گذشته در ترمینال های آمریکا که با ترمینال های APM به شکل متحدعمل می کردند مثل ویرجینا، چارلستون ، جک سونویلا و هستون، بر عمکرد کلی ترمینال هایAPM نیز نتایج منفی به جا گذارده است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه در سال 2015، ترمینال های APM کاهش 10.9 درصدی سود در سرمایه را مشاهده کرد این در حالی است که در سال 2014 این کاهش در حدود 14.7 درصد گزارش شده است.

به طور کلی عملکرد ترمینال های APMدر بین شرکت های که برای کشتیرانی مرسک کار می کنند ،بهترین جایگاه را برای دومین سال متوالی از آن خود کرد.

از لحاظ حجم مبادلات کانتینری، این اپراتور با رسیدن به 36 میلیون TEU کاهش 6 درصدی را نشان داد و در سه ماه آخر سال 2015، سود اپراتور از221 میلیون دلار به 117 میلیون دلار نزول کرد. از طرف دیگرمیزان درآمد به یک میلیون دلار رسید درحالی که در سال گذشته 1.1 میلیون دلار برآورد شده بود،که در نتیجه منجر به کاهش سود در سرمایه شد.

در پایان باید به این مطلب اشاره کرد همانطور که انتظار می رود شرایط جهانی باز در سال 2016 مانند سال گذشته با چالش هایی رو به رو باشد،به نظر می رسد ترمینال های AMP نیز از این قائده مستشنی نیست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.