| کد خبر: 77770 |

حمایت از بخش خصوصی برای تامین کِشتی مسافری

تمهیدات نوروزی دربنادر

تین نیوز | معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به حمایت از بخش خصوصی برای تامین کشتی مسافربری، گفت: برای نوروز بر عملکرد شناورهای مسافری نظارت و کنترل می‌شود.

محمد راستاد در خصوص تعریف مسیرهای دریایی جدید، گفت: هر مسیر دریایی که برایش تقاضا وجود داشته باشد، به طور طبیعی توسط فعالان بخش خصوصی مورد توجه قرار می گیرد و به تناسب میزان تقاضا، سرمایه گذاری تامین کشتی مسافربری برای آن انجام می شود.

وی افزود: طبعا سازمان بنادر و دریانوردی هم از رونق و افزایش میزان سفرهای دریایی حمایت می کند. مهمترین مصداق این حمایت، اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده برای خرید کشتیهای مسافربری توسط بخش خصوصی است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در زمینه تامین ایمنی مسیرهای مسافرت‌های دریایی، ایجاد پایانه های مسافری دریایی، کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی‌های مسافربری برای ارتقای ایمنی آنها و نظارت همه جانبه بر فعالیت‌های مسافری دریایی، سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات گسترده ای در سال‌های اخیر انجام داده و کماکان این اقدامات حاکمیتی و نظارتی را دستور کار دارد.

راستاد با اشاره به اینکه برنامه ریزی دقیق و منسجم برای کنترل و نظارت بر شناورهای مسافری و تامین ایمنی و آسایش مسافران دریایی در نوروز از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار خواهد داشت، گفت: پایانه های مسافری دریایی با بهترین شرایط ممکن برای خدمات دهی به مسافران دریایی آماده شده اند.

وی افزود: مراکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی و واحدهای شناور و پروازی جستجو و نجات در آماده باش کامل خواهند بود و در بهمن ماه تمرینات آمادگی توسط مراکز و واحدهای مذکور در دستور کار قرار دارد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بازرسان فنی و ایمنی بر رعایت کامل الزامات ایمنی شناورها ومسافران نظارت می‌کنند، گفت:  محدوده های مجاز برای گشت‌های تفریحی دریایی مشخص می شود و امیدواریم با این اقدامات بتوانیم همچون سال‌های گذشته شاهد سفرهای دریایی توام با ایمنی و رفاه کامل و بدون حادثه باشیم.

راستاد ادامه داد: در زمینه پیش بینی افزایش سفرهای دریایی، نمی‌توان از هم اکنون اظهار نظر کرد اما به‌طور کلی طی سال‌های اخیر همواره روند سفرهای دریایی رو به رشد بوده است که امیدواریم امسال هم شاهد افزایش سفرهای دریایی باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.