| کد خبر: 77383 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ آمادگی روسیه برای واردات روزانه ۳۰ هزار تن محصول کشاورزی از ایران / حمل و نقل دریایی؛ ارزان ترین راه انتقال محصولات

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از معتبرترین شرکت های تامین کننده کالاهای اساسی روسیه برای واردات روزانه 30 هزار تن محصولات کشاورزی در قالب قراردادهای بلند مدت و کوتاه مدت اعلان آمادگی کرده است.

امیر امینی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به قطع روابط تجاری روسیه و ترکیه و ایجاد فرصت برای ایران اظهار داشت: طرف روس نسبت به نیاز دو چندان به گوجه فرنگی، خیار، مرغ و محصولات دامی اذعان کرده اند و پیرو آن فرصت مناسبی برای تصاحب بازار محصولات کشاورزی روسیه برای ایران ایجاد شده است. 

وی افزود: رایزن بازرگانی سفارت ایران در روسیه نیز از اعلام آمادگی یکی از معتبرترین شرکت های تامین کالاهای اساسی روسیه برای واردات روزانه 30 هزار تن محصولات کشاورزی از ایران در قالب قراردادهای بلند مدت و کوتاه مدت خبر داده است که باید مشروط به پایداری و تضمین کیفیت اولیه باشد.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه "ارزان ترین تمهید برای انتقال محصولات کشاورزی به روسیه حمل و نقل دریایی است" تاکید کرد: لزوم اولویت پهلوگیری کشتی های حامل محصولات کشاورزی مقصد روسیه، تسهیل روادید خدمه کشتی های روسی و رفع مشکلات سرویس های تعمیرگاهی باید مد نظر قرار گیرد.

راهکار روسیه برای دور زدن ترکیه
امینی با اشاره به عمق کم بخشی از رودخانه ولگا بیان داشت: گویا روسیه برنامه ویژه ای برای ولگا در نظر گرفته است است زیرا افزایش ارتباط با دریای سیاه مسیری برای دور زدن ترکیه و تسلط بر همسایگان جنوب غرب روسیه محسوب می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نمی توان با تصمیمات موقت بازار روسیه را به دست آورد و در ابتدا کشور نیازمند ظرفیت سازی و اهمیت دادن به چهار محور تولید، بسته بندی، نگهداری و حمل کالا برای چنین تقاضایی با بررسی تاثیر آن بر بازار داخلی است. در همین خصوص وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی بازرگانی در ایران باید حضور جدی پیدا کند.

وی با اشاره رقبای ایران برای دستیابی به بازار روسیه خاطرنشان کرد: روسیه بر روی چین و ایران حساب بازکرده است اما باید درنظر داشت که سیستم های حمل و نقلی در دنیای امروز به قدری روان عمل می کنند که به محض تایید محصول قابلیت حمل با مابه التفاوت ناچیز در کرایه حمل وجود دارد.

امینی یادآور شد: کمی تیزبین باشیم؛ آن قدر هوشمند هستیم تا بازار روسیه را تصاحب کنیم و فقط  لزوم آن انجام عکس العمل های سریع در زمان مناسب است اما حداقل مزایای تصاحب این بازار محک زدن خود در عرصه رقابت است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.