| کد خبر: 74302 |

واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و اداره بنادر بزرگ در قالب شرکت مستقل

تین نیوز | مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ۲ پیشنهاد این سازمان در لایحه برنامه ششم توسعه گفت: این پیشنهادات درباره ساختار مدیریت بنادر کشور است که شامل واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و اداره بنادر بزرگ در قالب شرکت مستقل می‌شود.
 

محمدسعید نژاد درباره پیشنهاد ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در لایحه برنامه ششم توسعه افزود: ۲ پیشنهاد معین درباره ساختار مدیریت بنادر کشور وجود دارد که شامل واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و اداره بنادر بزرگ در قالب شرکت مستقل می‌شود.

وی آمار کل بنادر ایران را نزدیک به ۱۸۰ بندر خواند و افزود: بنادری که مورد بحث هستند تعدادشان خیلی کمتر از این رقم است و جزئیات و تعداد بنادر کوچک مدنظر در برنامه واگذاری به بخش خصوصی بعداَ مشخص می‌شود؛ البته این بنادر هم در شمال و هم در جنوب کشور قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان رغبت بخش خصوصی برای تصدی‌گری مدیریت بنادر کوچک اظهار کرد: هم اکنون بخش عمده کارهای این بنادر را بخش خصوصی انجام می‌دهد به این صورت که در هر بندری تعداد متعددی پیمانکار به طور مستقل هر کدام با سازمان بنادر قرارداد بستند اما در آینده وقتی هر بندر کوچکی به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شد خودش با پیمانکاران در چارچوب سیاست سازمان بنادر قرار داد می‌بندد.

وی ادامه داد: واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و اداره بنادر بزرگ در قالب شرکت مستقل را در لایحه برنامه ششم توسعه آوردیم تا اگر این تصمیمات ابهام یا خلاء قانونی داشته باشند برطرف شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره مزایا و میزان راهگشا بودن واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی یادآور شد: این اقدام مدیریت بندر را متمرکز و طبیعتا قدرت تصمیم گیری‌ در آن را بهتر خواهد کرد.

سعید نژاد درباره رقم پیشنهادی سازمان بنادر و دریانوردی در لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور گفت: بودجه سالانه سازمان بنادر و دریانوری در شورای عالی سازمان تصویب می‌شود٬ همان مورد عمل قرار می‌گیرد و به طور معمول هر سال ۱۰ - ۱۵ درصد افزایش دارد که جزئیاتش در لایحه بودجه سنوانی نمی‌آید.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.