| کد خبر: 65160 |

تلاش برای آغاز به کار کشتی میرزا کوچک خان ادامه دارد

تین نیوز | در جلسه اخیر کمیته دریایی استان گیلان که در دفتر معاون عمرانی استانداری گیلان برگزار شد، تمام دستگاه های ذی ربط مکلف شدند تا برای آغاز به کار کشتی میرزا کوچک خان نهایت همکاری را با مالک آن داشته باشند.
 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: تلاش ها برای فعالیت مجدد کشتی مسافربری میرزا کوچک خان که هم اکنون در بندر انزلی پهلو گرفته است ادامه دارد.
 
حمید رضا آذر پور اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیته دریایی استان گیلان که با حضور مقامات مربوطه برگزار شد در خصوص فعالیت مجدد این کشتی تصمیمات مهمی به عمل آمد.
 
آذر پور اذعان داشت: کشتی میرزا کوچک خان هم اکنون به عنوان یک پتانسیل قوی در راستای توسعه گردشگری دریایی استان گیلان مطرح است.
 
وی خاطرنشان ساخت: قرار است در مرحله نخست این کشتی در نوار ساحلی شمال کشور و بین بنادر آستارا، انزلی، نوشهر و امیرآباد تردد داشته باشد.
 
این مقام مسئول در استان گیلان گفت: در مرحله بعدی در تلاش هستیم با انجام مذاکرات با مسئولان گردشگری آذربایجان این شرایط را فراهم کنیم تا کشتی میرزا کوچک خان با انجام ترددهای بین المللی در مسیر انزلی – باکو به امر جابه جایی مسافران بپردازد.
به گفته آذر پور، کشتی میرزا کوچک خان هم اکنون تمام مدارک لازم جهت تردد درآبهای ساحلی مازندران را از ارگان های مربوطه اخذ کرده است.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان یادآور شد: در جلسه اخیر کمیته دریایی استان گیلان که در دفتر معاون عمرانی استانداری گیلان برگزار شد، تمام دستگاه های ذی ربط مکلف شدند تا برای آغاز به کار کشتی میرزا کوچک خان نهایت همکاری را با مالک آن داشته باشند.
 
پیش بینی آغاز به کار کشتی میرزا کوچک خان در پاییز امسال 
وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته پیش بینی می شود در پاییز امسال این کشتی فعالیت خود را در نوار ساحلی مازندران آغاز کند.
 
به گفته وی با تردد کشتی میرزا کوچک خان در آبهای دریای خزر شاهد تحول بزرگی در گردشگری دریایی شمال کشور خواهیم بود.
 
این مقام مسئول در استان گیلان اذعان داشت: توسعه گردشگری دریایی در گیلان به عنوان یکی از مهمترین اولویت های مقامات استانی در دستور کار قرار گرفته است.
 
ورود چشمگیر گردشگران تابستانی به سواحل گیلان 
آذر پور در ادامه اظهار داشت: تابستان امسال شاهد ورود موج عظیمی از گردشگران به نوار ساحلی استان بودیم که با وجود اتمام تعطیلات همچنان ورود گردشگران به استان ادامه دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: همانگونه که پیش بینی می شد، بخش اعظم گردشگران ورودی به استان گیلان وارد نوار ساحلی استان شده و در شهرستان های ساحلی اقامت کرده اند.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خاطرنشان کرد: در همین راستا بیشترین تمرکز را در شهرستانهای ساحلی برای ارائه خدمات مناسب با همکاری فرمانداران این شهرستان ها انجام داده ایم.
 
کاهش غرق شدگی گردشگران در آبهای گیلان 
وی تاکید کرد: در تابستان امسال طرح های سالم سازی در شهرستان های ساحلی فعال بوده و با حضور ناجیان غریق توانسیتم بیشتری خدمات را نسبت به سالهای گذشته به مسافران ارائه دهیم.
 
این مقام مسئول در استان گیلان گفت: بر اساس آمار اعلام شده میزان غرق شدگی گردشگران در آبهای استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش چشمگیری همراه بوده است.
 
به گفته آذر پور، مهمترین دلیل این امر نیز نظارت بیشتر بر عملکرد طرحهای سالم سازی، کیفی سازی این طرح ها و افزایش تعداد ناجیان غریق آموزش دیده در داخل طرح های سالم سازی و خارج طرح ها بوده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.