| کد خبر: 60097 |

تنها محرک اصلی اقتصاد جزیره کیش، ساخت و ساز نیست

تین نیوز | مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: کل سطح جزیره کیش به عنوان منطقه آرام گردشگری نباید تبدیل به یک گارگاه ساختمانی بزرگ باشد بلکه با زوم بندی مناسب و مقررات ویژه مطابق افق طرح جامع ساخت و ساز آن شکل بگیرد و در سازمان در صدد انجام آن هستیم.
 
کشت پور رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری کیش گفت: توسعه  اقتصاد جزیره فقط بسته به افزایش ورود گردشگران و رونق تجارت است. گردشگرانی که با مشاهده امکانات خوب اقامتی، تفریحی و امنیت و مراکز خرید جذاب لذت یک سفر خوب را تجربه می‌کنند و در تکرار آن جدی خواهند بود.
 
وی گفت: اکنون تنها محرک اصلی اقتصاد جزیره کیش ساخت و ساز نیست. ساخت و ساز برای توسعه گردشگری نه فقط لازم بلکه ضروری و از مولفه های توسعه پایدار است ،اما به خودی خود موض‍‍‍‍وعیت ندارد بلکه وج‍ود استفاده کنندگان آن هستند که آن را دارای ارزش  می کنند و در طبقه بندی توسعه اقتصاد درون زا در مرتبه زیر ساخت ها تعریف می شود.
 
کشت پور گفت: ساخت هتل، راه، رستوران و مراکز تفریحی تجاری و تأمین انرژی و غیره به عنوان امکاناتی است که بهره برداران آن مردم هستند که اگر این بهره برداران کاهش پیدا کنند، مواجه به خواب سرمایه و استهلاک  آن خواهیم بود و انگیزه سرمایه گذاری مردم را از دست می دهیم. پس تلاش هدفمند برای ایجاد جذابیت محیطی برای کیش و افزایش ورودی گردشگران به شیوه های درست موجب رونق همه جانبه است و تعریف ساده اینکه هر جا مردم پرشمار حضور یابند یعنی فرصت برای انواع سرمایه گذاری و توسعه همه جانبه خواهد بود.
 
کشت پور مشاور عالی مدیر عامل سازمان در بخش دیگری گفت: کل سطح جزیره کیش به عنوان منطقه آرام گردشگری نباید تبدیل به یک گارگاه ساختمانی بزرگ باشد بلکه با زوم بندی مناسب و مقررات ویژه مطابق افق طرح جامع ساخت و ساز آن شکل بگیرد و در سازمان در صدد انجام آن هستیم.
 
وی گفت: هم اکنون در دنیا عملیات  ساختمانی به روش کاملا صنعتی و مدرن صورت  می پذیرد و میزان آلایندگی محیطی از حیث منظر عمومی و صدا و مزاحمت برای مردم به حداقل ممکن رسیده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.