| کد خبر: 60047 |

هادی حق شناس:

بازگشت ۲۰ لاینر بین‌المللی به بنادر ایران تا پایان سال / کاهش هزینه حمل و زمان ورود کالا

تین نیوز | مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تا پیش از استقرار دولت یازدهم تعداد لاینرهای فعال در بنادر ایران به ۳ خط کشتیرانی کاهش یافته بود گفت: این در حالی است که پیش از تحری ۲۰ لاینر بین المللی در آب‌های ایران تردد می‌کردند.
 
به گزارش تین نیوز، هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: بعد از توافق هسته‌ای و صدور قطعنامه جدید توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد، تعداد ورود لاینرهای بین‌المللی به آبهای ایران بسیار قابل توجه است؛ البته تعدادی از خطوط های کشتیرانی در حال مذاکره برای ورود به بندر شهید رجایی هستند.
 
وی با بیان اینکه پیش از تحریم‌ها بیش از ۲۰ لاینر کشتیرانی در بنادر ایران تردد می‌کردند افزود: این میزان در زمان تحریم‌ها و تا قبل از توافق ژنو به کمتر از ۵ خط کشتیرانی رسیده بود.
 
مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: حتی پیش از استقرار دولت یازدهم تنها ۳ لاینر بین‌المللی در بندر شهید رجایی تردد می‌کردند اما بعد از مذاکرات لوزان و به ویژه مذاکرات نهایی در وین سوییس که منجر به صدور قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل شد حدود ۱۱ لاینر بزرگ دنیا به بنادر ایران بازگشتند که اگر روند فعلی ادامه داشته باشد و تحریم‌ها لغو شود به طور قطع تا پایان امسال تمام خطوط کشتیرانی بین المللی که پیش از تحریم‌ها در بنادر ایران فعالیت می‌کردند دوباره فعالیت و تردد خود را در آبهای ایران از سر می گیرند.
 
وی با اشاره به مزایای بازگشت خطوط کشتیرانی بین المللی به بنادر ایران گفت: مزیت نخست اینکه ورود لاینرهای خارحی منجر به کاهش زمان ورود کالاها به داخل کشور می‌شود چراکه در زمان تحریم‌ها این کشتی‌ها کالاهای وارداتی به ایران را در سایر بنادر حاشیه خلیج فارس تخلیه می‌کردند و سپس با کشتی‌های کوچک این کالاها به مقصد بنادر ایران ارسال می‌شد که افزایش زمان در واردات را در پی داشت.
 
مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کاهش هزینه‌های حمل و نقل را از دیگر مزیت ورود لاینرهای بین المللی به بنادر ایران عنوان کرد و افزود: ورود دوباره لاینرهای مطرح جهان به بنادر ایران که به دلیل تحریم‌های ظالمانه متوقف شده بود، از دو بُعد کاهش زمان ورود کالا و کاهش هزینه حمل و نقل بسیار موثر است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.