| کد خبر: 57159 |

نفتکش در حال مذاکره برای بازگشت به بنادر اروپا

تین نیوز | شرکت ملی نفتکش ایران در گفتگو با وال استرین ژورنال از مذاکره برای بازگشت به بنادر اروپا خبر داد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران به روزنامه وال استریت ژورنال در تهران گفت : بزرگترین شرکت حمل و نقل محموله های نفتی ایران، بزرگترین ناوگان نفتکشهای غول پیکر دنیا را دارد و هم اکنون این شرکت در حال مذاکره برای بازگشت به بنادر اروپایی پس از به نتیجه رسیدن توافق هسته ای ایران با کشورهای گروه ١+٥ و لغو تحریم هاست.

کاپیتان نصرت الله سردشتی در این گفتگو گفته است: شرکت ملی نفتکش ایران، یک شرکت کشتیرانی خصوصی ایرانی، اعلام می کند که پس از خرید ٢ شناور حمل نفت خام در دو سال و نیم گذشته که در چین ساخته شده اند، هم اکنون ٤٢ نفتکش غول پیکرVLCC در ناوگان خود دارد.

در این گزارش همچنین آمده است : برای نخستین بار است که شرکت ملی نفتکش ایران به تعداد ناوگان خود اشاره می کند، این شرکت برای مقابله با تحریم های بین المللی و قطع همکاری بیمه گران اروپایی برای بیمه نفتکشهای حامل نفت خام ایران، ناوگان خود را گسترش داده است.

 مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران در ادامه گفت: هیچ شرکتی در جهان به اندازه شرکت ملی نفتکش ایران، نفتکش غول پیکر VLCC در ناوگان خود ندارد.  نفتکشهای غول پیکر توانایی حمل دو میلیون بشکه نفت خام را دارند.

یک تحلیلگر مستقر در لندن که فعالیت ناوگانهای نفتکش را در دنیا رصد می کند، نیز معتقد است شرکت ملی نفت ایران بزرگترین ناوگان نفتکش را در دنیا دارد.

شرکتهای ژاپنی ماند میتسویی او.اس.کی لاینز و نیپون یاسن کایشا و شرکت یوروناو بلژیک نیز تایید کرده اند که نسبت به شرکت ملی نفتکش ایران، تعداد نفتکشهای کمتری در ناوگان خود دارند.

آمارهای مربوط به شرکت ملی نفتکش عربستان سعودی قابل دسترس نیست، اما این شرکت روی پایگاه اینترنتی خود اعلام می کند که ٣١ نفتکش غول پیکر در ناوگان خود دارد.

پس از اعمال تحریم های اتحادیه اروپا و منع شدن بیمه گران اروپایی از بیمه نفتکشهای حامل محموله های نفت ایران، این کشور مجبور شد برای حمل محموله های نفتی خود به شرکت ملی نفتکش ایران، که پیش تر یک شرکت دولتی بود، وابسته شود.

تحریم ها آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ٢ ١٢ سبب کاهش صادرات نفت خام ایران شد، اما این کشور هم اکنون با استفاده از نفتکشهای ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران به مشتریان آسیایی خود از جمله چین و کره جنوبی نفت صادر می کند.

در حالی که تهران و کشورهای گروه ١+٥ اکنون به یک توافق جامع هسته ای نزدیک هستند، ایران در نظر دارد پس از لغو تحریمها روابط خود با شرکتهای اروپایی که پیشتر به طور سنتی با آنها همکاری می کرده است، را از سرگیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.