| کد خبر: 54686 |

پیگیری تعدیل قیمت سوخت شناورها در دستور کار نمایندگان استان های جنوبی است

تین نیوز | نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:پیگیری تعدیل قیمت سوخت شناورهای تجاری در دستور کار نمایندگان استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

محمدسعید انصاری افزود:اعمال مصوبه دولت در محاسبه فروش سوخت شناورهای تجاری بر اساس قیمت نفت پایه خلیج فارس، فعالیت این شناورها را از صرفه اقتصادی خارج کرده است.
 
وی افزایش قیمت سوخت را در چارچوب مصوبه دولت مبنی بر یکسان سازی قیمت سوخت اعلام کرد و اظهار داشت:این اقدام باعث سه برابری قیمت سوخت شده است.
 
انصاری گفت:افزایش قیمت سوخت، رکود فعالیت های این شناورها در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را به همراه داشته و باعث بیکاری ملوانان شناورهای تجاری شده است.
 
نماینده مردم شهرستان آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:تجارت و حمل و نقل دریایی در این استان ها متوقف شده و این تصمیم باعث شده تا بسیاری از شغل هایی که به نحوی به دریانوردی مربوط می شد نیز از رونق اقتصادی خارج شود.
 
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:یکشنبه هفته آینده جلسه ای به منظور بررسی مشکل و تعدیل قیمت سوخت شناورهای تجاری با حضور مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش در به به گزارش ایرنا، شناورهای تجاری بسیاری از باعث اشتغال بسیاری از جوانان و بومیان محلی در استان های جنوبی کشور وجود دارد و تعطیلی آن به اشتغال در جنوب کشور ضربه می زند.
 
افزایش قیمت سوخت به ویژه برای شناورهای باری حاشیه خلیج فارس، فعالیت های این شناورها را در بنادر خرمشهر، آبادان ، اروندکنار و چوئبده را با مشکلاتی مواجه کرده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.