| کد خبر: 4687 |

بندر شهید رجایی یکی از ۱۰ بندر معروف دنیاست

تین نیوز | کارشناس مسئول مقابله با آلودگی نفتی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در زمینه کنترل و بازرسی ایمنی کشتی‌ها یکی از 10 بندر معروف دنیاست.
 
 جمال پاکروان، توجه به محیط زیست دریایی را پایه و اساس بسیاری از کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های حوزه حمل و نقل دریایی دانست و اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته، بندر شهید رجایی به عنوان یکی از بنادر مجهز منطقه خلیج فارس از نظر تجهیزات مقابله با آلودگی شناخته شده است.
 
وی ادامه داد: کنوانسیون بین‌المللی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی، کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی‌ها و پروتکل آمادگی، مقابله و همکاری در برابر سوانح آلودگی ناشی از مواد خطرناک و سمی از جمله این موارد محسوب می‌شود.
 
کارشناس مسئول مقابله با آلودگی نفتی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن بیان این مطلب که جمهوری اسلامی ایران به هر سه کنوانسیون مذکور پیوسته است، افزود: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در زمینه کنترل و بازرسی ایمنی کشتی‌ها یکی از 10 بندر معروف دنیاست.
 
وی در همین رابطه تصریح کرد: در راستای به حداقل رساندن ورود گونه‌های مهاجم دریایی، آب توازن کشتی‌ها در بندر شهید رجایی کنترل شده و زائدات نفتی شامل آب خن، آب شستشوی حاصل از مخازن کشتی‌ها دریافت می‌شود.
 
پاکروان اعلام کرد: مراکز و پیمانکاران و پرسنل بندر شهید رجایی به صورت 24 ساعته برای پاکسازی یا مقابله با آلودگی نفتی است که در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به منطقه برساند.
 
این کارشناس دریایی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران در سال 1392 گفت: حدود 7000 مترمکعب زائدات نفتی کشتی‌ها طی سال گذشته، جمع‌آوری و به مراکز بازیافت انتقال یافته است. همچنین دو میلیون یورو تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی شامل پمپ‌های جمع‌آوری نفت و دیوارهای محدود کننده نفت خریداری شده است.
 
وی اضافه کرد: با اجرایی شدن پروژه پاکسازی دریا از کشتی‌های مغروق برای اولین بار در هرمزگان تاکنون 4 فروند یدک کش خارج‌سازی شده است.
 
کارشناس مسئول مقابله با آلودگی نفتی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: اخیراً طرح ملی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و برای عملیاتی شدن دستورالعمل اجرایی آن نوشته شده است.
 
وی گفت: در هرمزگان هم طرح استانی مقابله با آلودگی دریایی تدوین شده و بر اساس آن، همه شرکت‌های نفتی باید طرح‌های کوچک محلی داشته باشند.
 
پاکروان در پایان تاکید کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، بندر شهید رجایی به عنوان یکی از بنادر مجهز منطقه خلیج فارس از نظر تجهیزات مقابله با آلودگی شناخته شده است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.