| کد خبر: 45239 |

فرش قرمز بنادر غرب هرمزگان زیرپای مسافران نوروزی

تین نیوز | مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به زیر ساخت های ایجاد شده در حوزه مسافرت های دریایی، از افزایش ظرفیت مسافری غرب هرمزگان طی ایام تعطیلات نوروزی 94 به منظور ایمنی و رفاه مسافران خبر داد.
به گزارش تین نیوز از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اسماعیل مکی زاده" که در جمع اعضای کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان بنـدر لنگه سخن می گفت، اظهار کرد: طی ماه های اخیر تمهیدات لازم به منظور جابجایی هموطنانی که قصد عزیمت به جزایر استان را دارند، صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تاکنون  20 فروند شناور در مسیرهای مختلف دریایی غرب استان اعلام آمادگی کرده اند.

2000 مسافر و 500 خودرو؛ ظرفیت روزانه ناوگان دریایی
رئیس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان بنـدر لنگه به ظـرفیت خطوط مسافـری دریایـی غـرب استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 13 فروند لندینگ کرافت و 9 فروند شناور مسافری با ظرفیت 2000 صندلی و قابلیت حمل 500 خودرو به صورت روزانه در خطوط بندر لنگه و چارک و آفتاب به سمت جزیره کیش و بالعکس، در حال تردد هستند که این ظرفیت در روزهای پایانی سال جاری به منظور کاهش توقف مسافر در بنادر مبدا به کمترین زمان ممکن، افزایش می یابد. 

سفرهای دریایی ایمن و بدون حادثه؛ دغدغه اصلی مسئولان
مکی زاده که از سوی "ابراهیم ایدنی" عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان به عنوان مسئول راهبری سفرهای دریایی سال 94 در منطقه غرب استان معرفی شده است، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص تسهیل تردد و افزایش ایمن مسیرهای دریایی، گفت: با استقرار 3 فروند شناور امداد و نجات" ناجی" و گشت زنی مستمر این شناورها در مسیرهای دریایی غرب و همچنین استقرار یک یدکش در بندر لنگه ، مسائل ایمنی سفرهای دریایی را رعایت خواهیم کرد.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: با آموزش و مانورهایی که تاکنون انجام پذیرفته و نیز تا پایان سال تداوم خواهد داشت، به صورت جدی بر رعایت نکات ایمنی از سوی شناورها و کارکنانشان تاکید داریم تا سفرهای دریایی ایمن و بدون حادثه انجام شود.

برکه سفلین، گرزه، کلات و ساحل پارسیان؛ کانون های تردد غیرمجاز
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از مسافران نوروزی خواست تا حتما از بنادر مجاز نسبت به تردد اقدام نمایند و در ادامه تصریح کرد: گزارش های رسیده حاکی از آن است که از مبادی غیر مجازی چون سواحل روستای برکه سفلین،گرزه ،کلات و شهر پارسیان سفرهای دریایی صورت گرفته است که از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری و جلوگیری از تکرار اینگونه تخلفات هستیم.
وی اضافه کرد:  مسافرانی که قصد انجام سفر دریایی به مقصد جزیره کیش دارند، به این نکته مهم توجه داشته باشند که مبادی مجاز تردد در این رابطه تنها سه مسیر، بندر چارک - جزیره کیش (ظرفیت حمل خودرو  و مسافر) ، مسیر دریایی بندر لنگه - جزیره کیش(ظرفیت حمل خودرو و مسافر تنها در ایام طرح نوروزی سفرهای دریایی) مسیر بندر آفتاب - جزیره کیش(ظرفیت حمل خودرو و مسافران) می باشد.

مسافران پیش از سفر حتما از وضعیت جوی دریا مطلع شوند
مکی زاده به مسافران دریایی توصیه کرد که پیش از سفر حتما از وضعیت جوی دریا مطلع شوند و در همین رابطه توضیح داد: مسافران می توانند با ارسال حرف انگلیسی w  به شماره 300076373000 از شرایط جوی دریایی غرب هرمزگان آگاه شوند و همچنین سامانه 1550 جهت اعلام شرایط اضطراری به مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان یاری رسان مسافران نوروزی خواهد بود.
وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای کلیه هموطنانی که به استان هرمزگان و جزایر مسافرت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: مجموعه تلاشگران حوزه دریایی و بندری استان از هیچ کوششی در جهت خدمات دهی مطلوب و ایمن در تمام فصول سال و بخصوص ایام نوروز فروگذار نخواهند بود.  

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.