| کد خبر: 40652 |

آشنایی با جرثقیل دروازه‌ای یا گنتری کرین(Gantry crane)

تین نیوز |  جرثقیل دروازه‌ای یا گنتری کرین (Gantry crane) سازه جرثقیلی می‌باشد که ویژه تخلیه و بارگیری کانتینر روی شناور است.
 
این دستگاه انواع مختلفی دارد که معروفترین آن zpmc است که در ایران نیز از آن استفاده می‌شود. در بندر شهید رجایی این دستگاه موجود می‌باشد که در اختیار شرکت تایدواتر خاورمیانه است.
 
نوع دیگر گنتری کرین در صنعت پل سازی کاربرد دارد که به صورت خرپای جلو رونده و نصب قطعات پیش ساخته بین دهانه‌های پل کاربرد دارد و این نوع دستگاه برای اولین بار در ایران در سال ۱۳۹۱ در پروژه پل طبقاتی صدر مورد استفاده قرار گرفت.
 
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، طراحی و ساخت انواع ماشین آلات جابجایی مواد، نیازصنایع جهت جابه جایی و حمل بار در انبار ها، فضا های باز ، بنادر به راحتی فراهم می شود و سرعت عمل و ایمنی پرسنل را نیز به همراه دارد که این مسئله ای مهم در صنایع بزرگ است از این جهت گروه آرتیستون صنعت  پیشرو در طراحی، ساخت و نصب انواع جرثقیل دروازه ای و نیمه دروازه ای (بندری) با سازه تک پل، جفت پل در ظرفیت و اندازه مختلف با استانداردهای بین المللی با بهر ه گیری از تکنولوژی ساخت جدید و با کادری متخصص در واحد تولید همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش واقعی در تمام نقاط کشور تلاش دارد تا نیاز صنایع مختلف را با بهترین کیفیت فراهم کند.
 
کاربرد و مزایا جرثقیل دروازه ای:
 جرثقیل های دروازه ای به صورت تک پل با بالابر آویز ، جرثقیل نیمه دروازه ای و دروازه ای دو پل که هر جرثقیل می تواند دارای یک یا چند بالابر باشد ، همچنین این جرثقیل ها بهترین راه حل برای جابجایی مواد در فضای باز مانند سنگ شکنی ها ، بنادر،  انبار های آهن آلات و بهترین راه حل برای تخلیه بار در فضای باز از روی کامیون ها و جابه جایی کانتینر ها می باشد در نتیجه با حرکت های ویژه ای که این نوع جرثقیل ها خواهند داشت، تمامی نقطه نظرات شما را برآورده می کنند.
     

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.