| کد خبر: 39054 |

توسعه حمل و نقل چندوجهی در بزرگترین بندر تجاری ایران؛

جابجایی خودروهای وارداتی در بندر شهید رجایی روی شانه های شبکه ریلی

تین نیوز | مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به توسعه حمل و نقل چند وجهی در بزرگترین بندر تجاری ایران، از جابجایی310 دستگاه خودرو وارداتی در بندر شهید رجایی از طریق شبکه ریلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی ضمن اعلام این خبر افزود: طی روزهای گذشته 310 دستگاه خودرو وارداتی از کشور چین با استفاده از 31 دستگاه واگن مخصوص حمل خودرو به تهران حمل شد. 

وی اضافه کرد: جابجایی نخستین محموله خودروهای وارداتی حمل شده توسط ناوگان ریلی پس از یک دهه تلاش و پیگیری اداره کل بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن و بر اساس تعاملات فیمابین دو مجموعه انجام پذیرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده در زمینه گسترش شبکه ریلی در بندر شهید رجایی و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل چندوجهی، اظهار کرد: این بندر به‌دلیل وسعت مناسب خطوط ریلی، اتصال به شبکه سراسری ریلی و حضور در کریدور شمال-جنوب به‌عنوان یکی از نقاط محوری و مسیری مطمئن برای ترانزیت دریایی- ریلی کالا به کشورهای همسایه به شمار می‌رود. 

ایدنی با اشاره به پتانسیل بسیار بالای این بندر در ارائه خدمات حمل‌ونقل ریلی برای انواع کالاهای کانتینری، محمولات فله خشک و مایع و کالاهای متفرقه، بیان کرد: وجود خطوط ریلی در بین انبارها و محوطه‌های دپوی کالا، وجود تجهیزات و امکانات مناسب برای تخلیه و بارگیری واگنی کالا شرایط مناسبی را برای صاحبان کالا فراهم کرده است. 

وی با اشاره به اینکه بخشی از حمل کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی در بندر شهید رجایی از طریق 54 کیلومتر خط ریل (با احتساب ریل جرثقیل) در این بندر انجام می شود، افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، سهم حمل و نقل ریلی کالا در این بندر تا پایان سال جاری از 5 درصد به بیش از  10 درصد افزایش خواهد یافت.

عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان از اتصال ریلی بندر شهید رجایی به 22 کشور جهان سخن به میان آورد و گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان دسترسی آسان به شبکه ریلی در تمام 2400 هکتار محوطه فعلی بندر را در دستور کار خود دارد.

ایدنی کاهش هزینه سوخت به میزان حداقل یک ششم حمل ونقل زمینی، به حداقل رسیدن تصادفات جاده ای و کاهش زمان حمل از دلایل بازار پسندی جابجایی کالا از طریق شبکه ریلی دانست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان یادآور شد: توسعه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ریلی در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری، تاکیدات ریاست محترم جمهور در سفر به بندر شهید رجایی و دستورات اکید وزیر راه و شهرسازی درخصوص ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل چندوجهی صورت می‌گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.