| کد خبر: 38259 |

تا پایان سال در بندرعباس صورت می گیرد؛

ساخت ۵ شناور جمع آوری آلودگی، ۶ شناور مسافری و ۲ شناور ناجی

تین نیوز | مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت 5 شناور بزرگ جمع آوری آلودگی، 6 شناور مسافری و 2 شناور ناجی تا پایان سال در بندرعباس خبر داد.

به گزارش  تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ابراهیم ایدنی با اشاره به همت و پیگیری معاونت توسعه و تجهیز و مدیرکل نگهداری و تامین تجهیزات سازمان بنادر در این پروژه ها افزود: ساخت این شناورها از سه سال پیش به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی کشور با حمایت از صنایع داخلی  بخش دریایی در مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو)، مدکندالوی قشم و صنایع دریایی کیش آغاز شده است.

وی اظهار کرد: شناور دریا پاک1 بزرگترین شناور جمع آوری آلودگی نفتی در خاورمیانه با اعتبار21 میلیون یورو تا بهمن به بهره برداری می رسد.

به گفته ایدنی، این شناور با آبخوری حدود 4 متر و سرعتی معادل 16 گره دریایی می تواند برای جمع آوری لکه ها و پاکسازی آبهای آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: 4 فروند بارج "پاک بوم" 4تا 7 نیز با اعتبار 150 میلیارد ریال پس از انجام آزمایش های نهایی، بهمن ماه وارد آبهای خلیج فارس می شوند.

وی خاطر نشان کرد: شناور دریا پاک یکهزار و 200 مترمکعب و 4 بارج پاک بوم مجموعاً 3 هزار متر مکعب ظرفیت جمع آوری آلودگی دارند.

ایدنی در ادامه گفت: 6 فروند شناور مسافری و 2 فروند شناور امداد نجات دریایی با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریال نیز تا پایان سال به ناوگان مسافرت های دریایی هرمزگان افزوده می شود.

شایان ذکر است، در ساخت و خرید این شناورها به همت معاونت توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی و نظارت مستقیم اداره کل نگهداری و تامین تجهیزات سازمان بنادر ودریانوردی در حال انجام است.

یادآور می شود، استان هرمزگان با 2238 کیلومتر مرز دریایی بزگترین استان ساحلی کشور است و سالانه 10 هزار فروند کشتی تجاری و 14 میلیون مسافری دریایی از آبهای این استان تردد می کندد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند 0 0

    با سلام دروغ که کنتور ندارده؟ محض اطلاع دو فروند ناجی یکی برای اروندکنار در خوزستان و دیگری برای بندر عامری بوشهر می باشد. بارج های مقابله با آلودگ هم هر دوم به یک استان میره. در مورد محل استقرار دریا ژاک هم هنوز تصمیم گیری نشده اما اولیت با استان بوشهر بخاطر داشتن سکوهای دریایی و اسکله های نفتی در خارکه. اون آقا هم بلده فقط لاف بیاد اونم از نوع رامهرمزی! تین نیوز لطفا در انتشار خبر به صحت اون نیز توجه کنید.