| کد خبر: 3360 |

مرکز صندوق توسعه صنایع دریایی به تهران انتقال یافت

تین نیوز | مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی با اشاره به تغییر مرکزیت این صندوق به تهران گفت: صندوق یک دستگاه ملی است و در کشور مرکز همه نهادهایی که حوزه فعالیت آنها ملی است؛ در پایتخت قرار دارند.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق توسعه صنایع دریایی، حسین فاضل گفت: پیشنهاد تغییر مرکزیت صندوق پس از تصویب مجمع عمومی به تصویب هیأت وزیران رسیده است.
 
وی همچنین در خصوص دلیل این تغییر گفت: صندوق با سازمان‏ها و ارگان‏های مختلف و متنوعی در مرکز کشور در ارتباط است و مراکز تصمیم گیری این ارگان‏ها در تهران هستند؛ بنابراین، به منظور تجهیز منابع و برنامه ریزی برای توسعه صنایع دریایی کشور، تمرکز کار باید در پایتخت کشور باشد.
 
فاضل با اشاره به اینکه «دوری مرکزیت صندوق از پایتخت می‏توانست آسیب جدی به عملکرد و گسترش فعالیت صندوق بزند»، افزود: فعالیت صندوق در استان‏های ساحلی ادامه خواهد داشت و با تأمین و جذب منابع بیشتر، گسترده خواهد شد.
 
وی اظهار داشت: اصولا تمرکز تجهیز منابع برای یک نهاد مالی دولتی و برنامه ریزی و هماهنگی‏های بین دستگاهی در تهران مقدور و توزیع آن در استان‏های ساحلی خواهد بود. بنابراین، برای توزیع منابع و انجام پروژه‏های مشترک نیاز به شبکه استانی خواهد بود.
 
گفتنی است، در ماده (۳) اساسنامه صندوق توسعه صنایع دریایی آمده است که مرکز اصلی صندوق توسعه صنایع دریایی از بندرعباس به تهران تغییر می‏کند که در اساسنامه قبلی صندوق توسعه صنایع دریایی در ماده (۳) اساسنامه آمده بود، مرکز اصلی صندوق بندرعباس و حوزه عملیات آن سراسر کشور است و هیأت مدیره می‏تواند با تصویب مجمع عمومی و رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به ایجاد و یا انحلال شعب و نمایندگی‏ها در سایر نقاط کشور اقدام کند.
 
لازم به ذکر است، این اصلاحیه در تاریخ ۲۱ اسفندماه سال ۱۳۹۲ به تأیید شورای نگهبان نیز رسیده است و اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری، ۲۸ اسفندماه گذشته آن را بعنوان مصوبه برای اجرا، ابلاغ کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.