| کد خبر: 28902 |

آموزش دریانوردان برای مقابله با دزدان دریایی

تین نیوز | فرمانده سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش اعزامی به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن گفت: دریانوردان ایرانی ترددکننده در آب‏های یاد شده باید آموزش‏های لازم را برای مقابله با دزدان دریایی فراگیرند.
 
ناخدا یکم عرشه و ستاد سید حسین شریفی نسب در گفت و گو با خبرنگاران اعزامی به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن افزود: آنان باید آموزش‏های چگونگی کمک گرفتن از ناوگروه‏های ایرانی مستقر در محور گشت، شناسایی مناطق خطر، نحوه استفاده از اصل غافلگیری در صورت ربوده شدن توسط دزدان دریایی، زنده ماندن و بقا در دریا را فرابگیرند.
 
وی ادامه داد: از زمان پیدایش پدیده دزدان دریایی نیروی دریایی ارتش برای دفاع از ناوگان تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران در محدوده خطر از جنوبی ترین بخش کشور در عمان تا تنگه باب المندب حضوری مستمر داشته است.
 
ناخدا یکم شریفی نسب تصریح کرد: اکنون نیروی دریایی ارتش با حضور در صحنه‏های بین المللی در آب‏های آزاد و دوردست توان و اقتدار خود را به معرض دید جهانیان گذاشته است.
 
فرمانده سی و دومین ناو گروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به خلیج عدن تاکید کرد: این نیرو با اعزام ناوگروه‏های متعدد عملیاتی و رزمی به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن به منظور تامین امنیت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بازنگهداشتن خطوط مواصلاتی کشورمان حضوری آشکار و مستمر دارد.
 
نامبرده گفت: اکنون سی و دومین ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش در حال گشت و اسکورت کشتی‏های تجاری و نفتکش متعلق به خطوط تجاری جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای درخواست کننده کمک اضطراری حاضر در این منطقه است.
 
وی با اشاره به اهمیت فراگیری آموزش‏های یاد شده از سوی دریانوردان به ویژه در شناسایی مناطق امن و آبراهه‏های مطمئن دریانوری برای مقابله با پدیده زشت و شوم دزدی دریایی تاکید کرد و گفت: دریانوردان ایرانی باید از ورود به مناطق پرخطر بپرهیزند.
 
ناخدایکم شریفی نسب در ادامه از آمادگی کامل نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای ارائه آموزش‏های لازم به دریانوردان ایرانی خبر داد و گفت: این آموزش‏های راهبردی اکنون در بنادر جنوبی ایران در حال اجرا است و در صورت درخواست انجام این آموزش‏ها از سوی دیگر دریانوردان و علاقه مندان آموزش‏های یاد شده به آنان ارائه خواهد شد.
 
سی و دومین ناو گروه نیروی دریایی ارتش به منظور تأمین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان در قالب دو فروند شناور، شامل ناوشکن جماران بعنوان سرفرماندهی و ناو بوشهر بعنوان پشتیبانی 13 آبان به خلیج عدن اعزام شده و اکنون در مسیر مأموریت خود در اقیانوس هند در حال حرکت است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.