| کد خبر: 2870 |

‌ورود استاندار خوزستان به مسئله کاهش سهمیه سوخت شناورهای دریایی

تین نیوز | رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، در نخستین جلسه شورای اداری استان، با اشاره به کاهش سهمیه سوخت شناورهای صیادی و حمل و نقل دریایی، گفت: این موضوع فاجعه بزرگی برای ناوگان حمل و نقل دریایی است که لازم است مدیریت ارشد استان به آن رسیدگی کند.
 
جواد سعدون‌زاده در این جلسه اظهارکرد: با توجه به این که آبادان با 500 لنج دریایی، بزرگ ترین ناوگان حمل و نقل دریایی کشور را دارد، این موضوع نیاز به رسیدگی سریع تر دارد که از استاندار می خواهیم در این زمینه وارد شود.
 
وی در ادامه با بیان این که چالش‌های امروز انقلاب اسلامی، اقتصادی و فرهنگی است، اظهارکرد: نظام سلطه برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی، مقوله اقتصاد را سرلوحه کار خود قرار داده و با استفاده از تحریم به این نتیجه رسیده که باید مرکز ثقل جمهوری اسلامی را هدف قرار دهد لذا می‌طلبد برای مقابله با آن اتاق فکر جمهوری اسلامی هوشمندانه باشد.
 
سعدون زاده افزود: به دلیل این که انسان خود یک عنصر فرهنگی است، انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و قطعا فرهنگ اسلامی و آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) موتور محرکه تحقق اهداف انقلاب اسلامی خواهد بود و تحقق آن اهداف در حوزه فرهنگ، عزم ملی مبتنی بر امنیت و وحدت ملی را می‌طلبد. فرهنگ باید به عنوان ریسمان الهی که همه ملت ایران به آن چنگ بزنند، برای تحقق این اهداف تعریف شود.
 
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارکرد: برخورد قاطع با اخلالگران که وظیفه ذاتی قوه قضاییه است، می تواند نقش مهمی در ایجاد شکوفایی اقتصادی داشته باشد و این مبارزه‌ای است که بدون آن، عدالت در اقتصاد تحقق نخواهد یافت. قوه قضاییه باید بتواند با برخوردهای قاطع خود محیطی امن و سالم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این برهه حساس ایجاد کند.
 
سعدون زاده افزود: خوزستان با داشتن میراث فرهنگی چندهزار ساله و با وجود علمای بزرگ حوزوی و دانشگاهی قطعا حرفی اساسی و مهم در کشور و همین طور جهان اسلام خواهد داشت. خوزستان با داشتن ظرفیت‌های بسیار و زیرساخت‌های بزرگ می‌تواند در زمینه اقتصاد و فرهنگ و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بسیار تاثیرگذار باشد.
 
وی همچنین خطاب به استاندار خوزستان گفت: سازمان منطقه آزاد اروند ظرفیت های خوبی دارد که باید با استفاده مناسب تر از این ظرفیت ها، جهشی در اقتصاد استان ایجاد کرد لذا می طلبد استاندار این سازمان را بیشتر چکش‌کاری کند.
 
رییس مجمع نمایندگان خوزستان در پایان اظهارکرد: بر اساس آمار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، از 25 اسفندماه 92 تا 15 فروردین امسال، بیش از 10 میلیون مسافر از خوزستان بازدید کردند که این آمار می‌تواند منشاء اثر خوبی در مقوله فرهنگ و اقتصاد باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.