| کد خبر: 27448 |

بازدید هیأت روسی از منطقه وی‍‍ژه اقتصادی بندر نوشهر

تین نیوز |  آرتور آشور بیكوف، مدیر عامل پیشین بندر الیا روسیه و سرمایه گذار فعلی خطوط كشتیرانی بندر الیا در رأس هیاتی اقتصادی روز دوشنبه پنجم آبانماه از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر بازدید كرد.   

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران، آشور بیكف در دیدار با سیاوش رجبی معاون اداری و مالی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران خواستار توسعه همكاری ها در زمینه صادرات كالاهای كانتینری بویژه گل و گیاه، انواع میوه، خشكبار، مرغ و ماهی از بندر نوشهر به روسیه شد.

وی با اشاره به اهمیت مسیر ترانزیتی ایران– روسیه خاطر نشان كرد: بسیاری از كالاهای ترانزیتی در حال حاضر با طی مسافتی طولانی و هزینه بالا از طریق كشورهای عربی همسایه ایران وارد بازار اروپا می شوند كه با جایگزین كردن مسیر ترانزیتی ایران- روسیه، می توان زمان و هزینه حمل و نقل كالاهای ترانزیتی را به میزان قابل توجهی كاهش داد.

 براساس این گزارش، سیاوش رجبی معاون اداری و مالی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز در این دیدار با تشریح امكانات و تجهیزات دریایی و بندری منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر از آمادگی این اداره کل برای توسعه همكاری با بنادر كشورهای حاشیه دریای خزر در امر صادرات و واردات و افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی خبر داد.

مشایخ، مدیر شركت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (شعبه بندر نوشهر) نیز در این دیدار از توانمندی این بندر در زمینه برخورداری از امكانات و تجهیزات مرتبط با كالاهای كانتینری یخچالی خبر داد و گفت: هم اكنون امكان ارائه خدمات به مشتریان به تعداد 27 كانتینر یخچالی در بندر نوشهر فراهم است و با طرح های در دست اقدام طی سه ماه آینده به  120 كانتینر افزایش می یابد. 

وی افزود: در زمینه مواد نفتی و غلات نیز بندر نوشهر به دلیل متصل بودن به مخازن نفتی 65 هزارتنی چالوس و دارا بودن انبارهای سرپوشیده از ظرفیت خوبی برخوردار است .

در پایان آرتور آشور بیكوف و هیأت همراه ضمن بازدید از بخش های مختلف بندر نوشهر از نزدیك در جریان امكانات و تجهیزات دریایی و بندری قرار گرفتند و با ابراز خرسندی از امكانات موجود اظهار امیدواری كردند از ظرفیت های موجود برای توسعه همكاری های تجاری فی مابین استفاده لازم صورت پذیرد.

شایان ذکر است خیر اله جیب اله یف مسئول بخش ترمینال تخلیه و بارگیری بندر ماخاچ قلعه روسیه، الدار محمد اف مدیر شرکت ترانس سرویس، محمد صادق افشاریان، مدیر عامل شرکت کشتیرانی آلماشیپینگ و دکتر حسین جوادزادگان مدیر عامل شرکت بین المللی هلدینگ کلید در این بازدید آرتور آشور بیكوف را همراهی کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.