| کد خبر: 27442 |

نبود سفارش تنها دلیل کندی در ساخت نیست

تین نیوز | بستر لازم، امکانات، تجهیزات، مهندس ساخت کشتی و زیرساخت ها ی لازم برای توسعه صنعت کشتی سازی در کشور وجود دارد اما فاقد مدیریت،سیاست گذاری و برنامه هستیم.

نایب رییس فراکسیون بنادر و شهرهای ساحلی مجلس شورای اسلامی گفت: در ساخت کشتی مانند بسیاری از صنایع کشور در فرایند مدیریت دچار مشکل هستیم که البته تحریم ها هم بی تاثیر نبوده است.

دکتر منصور آرامی افزود: برای تولید در کشورعزم و اراده لازم وجود ندارد و بر این اساس کشتیرانی ها هم می گویند به جایی سفارش می دهند که بتوانند کشتی را تحویل بگیرند.

نماینده بندرعباس با بیان اینکه چنانچه بخواهیم در کشور صنعت کشتی سازی داشته باشیم ، دولت و بخش های مختلف باید کمک کنند تصریح کرد: حتی اگر مدیریت ها به بهترین شکل هم انجام شود مباحث مالی از اهمیت بسیاری برخوردار است اما مباحث مالی در ذیل مباحث مدیریتی قرار دارند.

نایب رییس فراکسیون بنادر و شهرهای ساحلی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: برای اینکه چه نوعی از کشتی ها در کشور ساخته شوند نیز احتیاج به یک سیاست گذاری درست است که متاسفانه چنین سیاست گذاری در کشور وجود ندارد.

آرامی گفت: به عنوان کشوری که پنج هزار کیلومتر ساحل دارد حتما باید بتوانیم در صنعت کشتی سازی ،دریایی و فراساحلی اقدام موثری انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت نیاز به صنعت کشتی سازی در داخل گفت: باید با یک برنامه زمانبندی مناسب کاری کنیم که کشتی سازی های ما رونق پیدا کنند اما باید این کار با نظارت و برنامه ریزی دقیق انجام شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: نمی گویم کشتی ای بسازیم که کیفیت مناسب و قابل رقابت با نمونه خارجی را نداشته باشد اما نباید در کشتی سازی را هم ببندیم. باید اجازه دهیم تا کشتی سازی ها رونق پیدا کنند و تبدیل به یک صنعت برتر در منطقه شوند. برای این کار نیاز به سفارش داخل داریم تا بتوانیم رقابت کنیم و کار به نتیجه برسد.

وی با اشاره به لزوم بررسی دلایل کندی ساخت کشتی در داخل گفت: وضعیت حال حاضر کشتی سازی ها دلایل متعددی دارد و نبود سفارش تنها دلیل کندی در ساخت نیست.

وی با بیان اینکه کشتیرانی ها و کشتی سازی ها هر دو زیر نظر یک وزارتخانه هستند تاکید کرد: سیاست گذاری ها باید به گونه ای باشد که کشتی سازی ها بتوانند نیاز کشتیرانی ها را تامین کنند. با برنامه ریزی این امکان وجود دارد.کشتی سازها می توانند پاسخگوی نیاز کشتیرانی ها باشند اما نواقص و ایراداتی دارند که باید برطرف شود.

وی در خصوص قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی گفت: این قانون خلاءهای بسیاری دارد که مجلس شورای اسلامی و به خصوص کمیسیون صنایع باید بیشتر بر روی این موضوع ورود کنند و حتی اگر لازم باشد باید یک کمیته اختصاصی در رابطه با صنعت دریایی ایجاد شود. 

وی در پایان تصریح کرد: در صورتیکه مجلس شورای اسلامی در بعد نظارتی بیشتر تلاش کند کارها با سرعت بیشتری انجام می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.