| کد خبر: 27378 |

بهره برداری از هفتمین بندر تجاری استان خوزستان

تین نیوز | طی مراسمی با حضور استاندار خوزستان، معاونان و مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به همراه جمعی از مقامات اقتصادی و بازرگانی این استان و شهرستان، از «بندر شادگان» در روز دوشنبه پنجم آبان ماه سال جاری بهره برداری شد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، طی این مراسم که عصر روز دوشنبه در محل این بندر برگزار گردید، بهره برداری عملیاتی از این بندر محلی که در حاشیه شهرستان شادگان و در کیلومتر 45 جاده بندر امام خمینی (ره) به آبادان واقع شده، آغاز گردید.
 
سعداله عبدالهی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان طی سخنانی با تشریح ویژگی های این بندر و مزایای بهره برداری از آن، از حمایت ها و پشتیبانی جناب دکتر مقتدایی استاندار خوزستان و همکاری مسوولین محلی در خصوص تسریع بهره برداری از بندر شادگان تقدیر کرده و اظهار داشت: بی گمان عملیاتی شدن بندر شادگان بدون تأکیدات و حمایت های استاندار تلاشگر استان خوزستان میسر نمی شد.
 
استاندار خوزستان، جمعی از مدیران اقتصادی و بازرگانی استان و دیگر مسئولین محلی ضمن شرکت در مراسم فوق الذکر، هفتمین بندر تجاری استان خوزستان را که در مساحتی بالغ بر سه هکتار و با هزینه ای افزون بر 400 میلیارد ریال تکمیل شده است و مشتمل بر 3 پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول 103 متر و عرض 12 متر ،دو پل دسترسی به طول 24 متر و عرض 14 متر به بهره برداری رسانند.
 
این بندر محلی با عمق اسکله حداقل 4متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر 500 تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود 100 هزار تن در سال را دارد و رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره برداری از آن به شمار می آید.
 
برخورداری از 10000مترمربع بارانداز ،330 متر مربع سایت اداری، 1200 مترمربع انبار مسقف ، 230متر مربع ساختمان گمرک و مخابرات ، 75 متر مربع ساختمان گارد، 62 مترمربع ساختمان دیزل ژنراتور، 115 متر مربع ساختمان آتش نشانی و اورژانس و 17 متر مربع ساختمان توزین به همراه تجهیزات مربوطه و 35 متر مربع ساختمان پمپ ها همچنین مخزن هوایی و زمینی، از ویژگی های فیزیکی و فنی این بندر به شمار می آید.
 
یادآور می شور بندر شادگان در حاشیه خور ابوخضیر که 27 کیلومتر تا دهانه ی خور موسی فاصله دارد، واقع شده است که از طریق یک جاده دسترسی به طول 14 کیلومتر به اتوبان بندر امام خمینی (ره)– آبادان متصل می گردد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.