| کد خبر: 26802 |

تکمیل زیرساخت ها در مناطق آزاد به یک ضرورت تبدیل شده است

تین نیوز | مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: با تکمیل زیرساخت ها و فعالسازی کریدورهای بین المللی موفقیت بیشتری در انتظار مناطق آزاد کشور به ویژه منطقه آزاد انزلی خواهد بود.
تکمیل زیرساخت ها در مناطق آزاد به یک ضرورت تبدیل شده است
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رضا مسرور در "نشست تخصصی بررسی مشوق ها و مقررات سرمایه گذاری و معرفی فرصت های سرمایه گذاری" در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کیش گفت: یکی از عوامل موثر در موفقیت مناطق آزاد، وجود زیرساخت ها و کریدورها هستند. به طور مثال در مناطق آزاد امارات هیچ کدام در مسیر کریدورهای بین المللی قرار ندارند در حالی که مناطق آزاد ایران همگی در مسیر کریدورهای بین المللی و منطقه ای قرار دارند حال می بایست تاثیر گذاری هر کدام از آنها را در اقتصاد ملی خود بررسی کرد.
وی ادامه داد: تکمیل زیرساخت ها یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در مناطق آزاد کشور به آن توجه کمتری شده این در حالی است که در دنیا ابتدا زیرساخت ها ایجاد شده و بعد منطقه آزاد تاسیس می شود ولی در ایران مناطق آزاد در بخش تکمیل زیرساخت ها با مشکلات متعددی روبرو هستند.
وی تاکید کرد: برای تکمیل زیرساخت ها می توان از روش های نوین تامین منابع مالی نیز در مناطق آزاد استفاده کرد.
مسرور ادامه داد: یکی از روش های تامین منابع مالی که مغفول مانده است و در مناطق آزاد کمتر مشاهده شده است بحث تامین سرمایه است.
وی بازارهای سرمایه ای هم چون بورس کالا و صکوک را از روش های تامین مالی برای یک منطقه آزاد دانست.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص پروژه مجتمع بندری کاسپین در این منطقه گفت: این بندر به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر و دومین پروژه بزرگ مناطق آزاد کشور از نظر حجم سرمایه گذاری است.
وی ادامه داد: منطقه آزاد انزلی تاکنون 100 میلیارد تومان از منابع داخلی خود صرف احداث این پروژه کرده است و راه برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در پروژه مجتمع بندری کاسپین به ویژه در بخش احداث 4 پست اسکله که طرح ها و مطالعات اولیه آن تهیه شده، فراهم است.
مسرور هم چنین در خصوص سایر فرصت های سرمایه گذاری این منطقه گفت: سرمایه گذاری در این منطقه که پیش امکان سنجی و مطالعات آن تهیه شده مانند پروژه های گردشگری و تفریحی ظرفیت های مناسبی است تا از روش های مختلف نسبت به تامین سرمایه و جذب سرمایه گذار در منطقه آزاد انزلی اقدام کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.